نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کراتوکونوس

کتاب کراتوکونوس با اهداف درسی وکمک درسی و نیز اطلاع‌رسانی کامل و جامع برای جامعه پزشکی تالیف شده است و می‌تواند برای متخصصین و جراحان چشم، اپتومتریست‌ها، متخصصین علوم بینایی، پزشکان عمومی و کلیه دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی مفید باشد و مورد استفاده قرار بگیرد.

در کتاب کراتوکونوس، مباحث مهمی همچون تعریف، شیوع، اتیولوژی، ژنتیک، علل بروز، علائم و نشانه ها، تشخیص و ارزیابی، توپوگرافی و بالاخره راه‌های اصلاح و درمان کراتوکونوس به صورت اولویت‌بندی خاص مطرح شده است.

بخشی از متن کتاب کراتوکونوس

کراتوکونوس، بیماری اکتاتیک قرنیه‌ای غیرالتهابی، پیش‌رونده و نامتقارنی میباشد که با نازک شدگی پیشرونده و بیرون زدگی قرنیه همراه است و می تواند منجر به آسیب بینایی و اثر نامطلوب بر روی کیفیت زندگی شود. آشکارسازی‌های کلینیکی مانند خطوط وگت، حلقه فلیشر، برآمدگی مخروطی قرنیه و تغییرات توپوگرافی در مراحل انتهایی بیماری رخ می دهند.

کراتوکونوس معمولا در بزرگسالی بروز و تا دهه سوم یا چهارم زندگی پیشرفت می کند و یکی از رایج ترین علل کراتوپلاستی در کشورهای پیشرفته است هرچند که این تقاضا با توجه به شروع کلاژن کراس لینک قرنیه در حال کاهش است.

صفحات کتاب :
217
کنگره :
‫‬‮‭RE339
دیویی :
‫‬‮‭617/719
کتابشناسی ملی :
8706126
شابک :
978-600-369-183-4
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه کراتوکونوس