امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اخلاق و احکام کسب و کار

کتاب اخلاق و احکام کسب و کار نوشته نویسندگان علیرضا زمانیان، حامد طالبی و فاطمه عزیزی است و توسط انتشارات شهید طوسی منتشر شده.  این اثر اخلاق و احکام کسب و کار را برمبنای مدیریت و معارف اسلامی بررسی کرده است.
دین جامع و هدایتگر اسلام برای هر یک از زوایای زندگی انسان، احکام بخصوصی دارد و بر هر مکلفی لازم است احکام مورد نیاز خود، در هر زمینه را فراگرفته و به آن عمل نماید.

یکی از این زوایا که احکام آن برای بیشتر افراد مورد نیاز است، معاملات و روابط مالی و کسب‌وکار است. در میان معاملات، اولین و مهم‌ترین قرارداد متداول در روابط اقتصادی بیع (خرید و فروش) است که نقش بسیار مهمی در روابط اجتماعی دارد.
مسئلهٔ خرید و فروش همچون سایر فعالیت‌ها باید در محدودۀ مقررات اسلام باشد. از این رو یادگیری احکام خرید و فروش، پیش‌شرط داد و ستد صحیح است.

اسلام، مالکیت خصوصی و فردی را که ریشه و زیربنای اصلی آن کار است، تا حدودی محترم شمرده و اساس مالکیت در اسلام همان احترام به حقوق فرد و حفظ انگیزۀ وی بر تلاش و کوشش آزادانه است.

 

بخشی از متن کتاب اخلاق و احکام کسب و کار

از نظر اسلام تمام احساس‌های اخلاقی، از پیدا کردن «خود» و احساس واقعیت «خود» پیدا می شود؛ یعنی اخلاق در اسلام بر محور خودشناسی و احساس کرامت در خود واقعی است و بر اساس این واقعیت بنا شده است.
از نظر اسلام، «من» واقعی انسان همان نغمه الهی است که در همه انسان ها دیده می شود و این روح الهی، بالاتر و برتر از عالم طبیعت و ماده است.
در واقع، روح انسان دروازه‌ای است برای درک معنویات و انسان با شناخت روح مجرد، از عالم غیب و ملکوت آگاهی می یابد و همین ریشه احساسات اخلاقی انسان است.

 

دانلود کتاب اخلاق و احکام کسب و کار (pdf)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب pdf اخلاق و احکام کسب و کار فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب کتاب الکترونیکی تهیه کنید.

شابک :
978-600-97401-2-3
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
236
کنگره :
‫‭HF5387‭/ز8‮الف‬3 1396‬
دیویی :
‫‭174/4‬‬
کتابشناسی ملی :
4669471

کتاب های مشابه اخلاق و احکام کسب و کار