نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اختلال های اضطرابی

کتاب اختلال های اضطرابی با ترجمه حسام حاج جعفری توسط نسل نواندیش منتشر شده است. در این کتاب درباره جنبه‌های بسیاری از اختلال‌های اضطرابی صحبت شده و به برخی سؤال‌های رایج نیز پاسخ داده شده است و به خوانندگان کتاب درباره اختلال‌های اضطرابی از طریق ارائه‌دهندگان درمان یاری می‌رساند.

بخشی از متن کتاب اختلال های اضطرابی

همه افراد هر از گاهی احساس اضطراب می‌کنند. فقط تعداد کمی از افراد در طول هفته تنش عصبی ندارند یا احساس می‌کنند همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود. وقتی با رویداد مهمی مواجه می‌شویم، احساس اضطراب می‌کنیم؛ مانند: امتحان، مصاحبه شغلی یا وقتی که خطر و تهدیدی را احساس می‌کنیم، مثل بیدار شدن با صدایی عجیب و ترسناک در شب. با این حال، چنین اضطرابی معمولاً خفیف و مختصر است، در حالی که اضطراب احساس‌شده به وسیلة فرد مبتلا به  اختلال اضطرابی که به‌طور مکرر روی می‌دهد، شدیدتر است و تا ساعت‌ها یا حتی روز‌های بیشتری تداوم می‌یابد.

متأسفانه، اختلال‌های اضطرابی شایع است. تحقیقات نشان می‌دهد که حدوداً از هر چهار فرد بالغ، یک نفر به یکی از اختلال‌‌های اضطرابی در زندگی‌اش مبتلا می‌شود و او به احتمال زیاد در سال‌های گذشته به یکی از اختلال‌های اضطرابی مبتلا بوده است. این اختلال، شایع‌ترین مشکل سلامت روان در بین زنان است و در مردان دومین اختلال بعد از سوء ‌مصرف مواد است. اختلال‌های اضطرابی می‌تواند کارکردن، درس خواندن، مدیریت کارهای روزمره و ارتباط خوب با دیگران را برای فرد سخت کند و اغلب به تنش مالی و رنج شخصی عمیق منجر شود.

کنگره :
RC531‏‫‬‮‭‬‮‭
دیویی :
616/8522
کتابشناسی ملی :
7629363
شابک :
978-622-220-727-4
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
68

کتاب های مشابه اختلال های اضطرابی