امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دانش پول

کتاب دانش پول اثر برایان تریسی و دن استراتزل توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است. پول یکی از جذاب‌ترین، عاطفی‌ترین و قطبی‌ترین موضوعات جهان است که درباره آن بسیار فکر شده و پژوهش‌های زیادی انجام شده است.

درباره اینکه پول چیست و چگونه باید آن را به دست آورد، چگونه باید آن را خرج کرد، چه کسی پول دارد و چه کسی ندارد و بی‌شمار موضوع مربوط به اثراتی که پول از خود به جا می‌گذارد، هزاران کتاب و مقاله نوشته شده و بی‌شمار سخنرانی انجام شده است و هنوز باوجود تمرکز و علاقه مداوم به این موضوع، یک کلمه وجود دارد که بیانگر دیدگاه‌های مردم عادی درباره پول است: سردرگمی.

بخشی از متن کتاب دانش پول

چیزی که من همیشه عادت دارم بگویم این است که شما هرروز با هر شخص دیگر در شرکتتان رقابت می‌کنید. مردم گاهی اوقات از این حرف واقعاً ناراحت و عصبانی می‌شوند و می‌گویند: «ما رقابت نمی‌کنیم، همه ما به‌عنوان اعضای تیم با یکدیگر کار می‌کنیم.» واقعیت این است که شخصی که فیش حقوقی شما را تعیین می‌کند، مشخص می‌سازد که در مقایسه با حقوق سایر افراد به شما چه حقوقی داده شود. به‌این‌دلیل است که اکثر شرکت‌ها قانونی دارند و آن اینکه، شما مجاز نیستید درمورد حقوقتان با دیگران صحبت کنید، زیرا حقوق شما مشخص می‌سازد که برای شرکت در مقایسه با سایر افرادی که در اطرافتان کار می‌کنند، چقدر ارزشمند هستید.

نتیجه چهارم قانون مبادله این است که پول یک معلول (اثر) است، نه علت (سبب). کار یا کمک شما برای ارزش یک محصول یا خدمت علت است و هزینه، حقوق یا درآمدهایی که دریافت می‌کنید معلول‌اند. اگر می‌خواهید معلول را افزایش دهید، باید علت را زیاد کنید. درست همان‌طور که نویسنده بزرگ، ارل نایتینگل، سال‌ها پیش گفت قانون علت و معلول (سبب و اثر) قانون اساسی تمام زندگی بشر، تمام علم، تمام تکنولوژی، تمام ریاضیات و تمام پول است.

صفحات کتاب :
264
کنگره :
HG179‬‬
دیویی :
332/024‬‬
کتابشناسی ملی :
7510991
شابک :
978-622-220-695-6‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه دانش پول