کتاب ذهن ملتهب pdf

رویکردی کاملا بدیع و انقلابی به پدیده افسردگی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ذهن ملتهب

کتاب ذهن ملتهب اثر ادوارد بالمور با ترجمه الهام شریف توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است. همه ما با افسردگی آشنا هستیم. افسردگی راه خود را به همه جای کره زمین باز کرده است.

بااین‌حال، ما به‌طرز شگفت‌انگیزی اطلاعات بسیار کمی از این پدیده داریم. کتاب ذهن ملتهب با رویکردی کاملا بدیع و انقلابی ما را با پدیده افسردگی آشنا می کند.

بخشی از متن کتاب ذهن ملتهب

ذهن ملتهب چگونه به نظر می‌رسد؟

من گمان می‌کردم التهاب روانی را درصورتی‌که نخواهیم زیاد جدی بگیریم، می‌تواند چیزی شبیه به التهاب جسمی باشد. همان‌طور که از زمان روم باستان می‌دانیم، وقتی بدن ملتهب می‌شود قرمز و متورم می‌گردد.

بنابراین، تصوری که از ذهن ملتهب داشتم، به‌طور استعاری قرمز و متورم، عصبانی و تندخو، سودایی، خارج از کنترل و بالقوه خطرناک و ازنظر روان‌پزشکی، نزدیک‌ترین حالت به حالت شیدایی یا مانیا بود. اما تصویری که اکنون از ذهن ملتهب دارم تقریباً برعکس آن تصور قدیمی است: تصور من از بیماری با ذهن ملتهب، فردی افسرده و گوشه‌گیر است، نه فردی خشمگین و خطرناک.

مانند خانم پی، زنی که دست‌هایش به‌دلیل بیماری التهابی مفاصل متورم شده و تغییر شکل داده بود و در سکوت از خود می‌پرسید چرا تا این حد احساس افسردگی و خستگی می‌کند. من اکنون خانم پی را نه ازلحاظ استعاری، بلکه ازلحاظ مکانیسم ساختاری، نمونۀ بارز یک ذهن ملتهب می‌بینم.

صفحات کتاب :
237
کنگره :
RC۵۳۷
دیویی :
۶۱۶/۸۵۲۷
کتابشناسی ملی :
8757806
شابک :
978-622-2207-83-0
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه ذهن ملتهب