نظر شما چیست؟

کتاب هنر شفاف اندیشیدن برای زندگی با تصمیمات درست نوشته شده است؛ برای این که در دوراهی ها و لحظات تصمیم گیری رکب مغز و ذهنتان را نخورید! در سال‌های اخیر کتاب‌های خودیاری و توسعه فردی بسیار پرفروش شدند؛ اما نکته‌ای که در مورد این دسته از کتاب‌ها وجود دارد این است که تعدادی از کتاب‌های این حوزه نزدیک به شبه علم‌اند و مورد تایید روان‌شناسان و اهالی فن نیستند. اما کتاب هنر شفاف اندیشیدن نوشته رولف دوبلی و ترجمه عادل فردوسی پور جزء این دسته نیست. تِم اصلی هنر شفاف اندیشیدن، خطاهای شناختی است.

معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن

در سال‌های اخیر کتاب‌های خودیاری و توسعه فردی بسیار پرفروش شدند؛ اما نکته‌ای که در مورد این دسته از کتاب‌ها وجود دارد این است که تعدادی از کتاب‌های این حوزه نزدیک به شبه علم‌اند و مورد تایید روان‌شناسان و اهالی فن نیستند. اما کتاب هنر شفاف اندیشیدن نوشته رولف دوبلی و ترجمه عادل فردوسی پور جزء این دسته نیست. تِم اصلی هنر شفاف اندیشیدن، خطاهای شناختی است.
خطاهای شناختی الگوهای فکری و رفتاری هستند که پایه و اساسشان نه واقعیت، بلکه سوگیری‌های تفکر و ذهن ماست. به عبارت ساده‌تر خطاهای شناختی در تلاش اند تا شما واقعیت را نبینید، بر مبنای آن تصمیم گیری نکنید و در نهایت اشتباه‌‌ترین تصمیم را بگیرید. این خطاها بنا بر تجربه عمر شما در مغز و تفکر شما جا خوش کرده‌ اند و از بین بردنشان به این راحتی‌ها نیست. مهم‌ترین گام برای از بین بردن این خطاها نیز گام اول، یعنی شناخت آن ها است و نویسنده‌ی هنر شفاف اندیشیدن طی بررسی‌ها و راهکارهای کوتاه تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کند.
رولف دوبلی این کتاب را نه از زاویه دید یک تحصیل کرده روانشناسی یا جامعه شناسی بلکه از دید یک فرد معمولی که دغدغه این موضوع را داشته، نوشته است. هنر شفاف اندیشیدن در لیست پرفروش‌ترین های صنعت چاپ و نشر کشورهای زیادی قرار دارد.
در نهایت، این کتاب برای زندگی با تصمیمات درست نوشته شده است؛ برای این که در دوراهی ها و لحظات تصمیم گیری رکب مغز و ذهنتان را نخورید!

جملاتی از کتاب هنر شفاف اندیشیدن

«پشت‌سر هر نویسنده‌ی موفق می‌توانی صد نویسنده‌‌ی دیگر را پیدا کنی که کتاب‌های‌شان هرگز به فروش نمی‌رسد. پشت‌سر آن‌ها هم صد نویسنده‌‌ی دیگر هست که ناشری پیدا نکرده‌اند. پشت‌سر آن‌ها هم باز صد نفر دیگر که دست‌نوشته‌های ناتمام‌شان روی طاقچه خاک می‌خورد و پشت‌سر آن‌ها هم باز صد نفر دیگر هست که رویای این را دارند که روزی کتابی بنویسند. بااین‌حال، فقط از نویسندگان موفق می‌شنوی (که امروزه خیلی از آن‌ها خودشان کتاب‌شان را چاپ می‌کنند) و نمی‌توانی تشخیص بدهی احتمال موفقیت ادبی چه‌قدر کم است. در مورد عکاسان، مؤسسان شرکت، هنرمندان، ورزشکاران، معماران، برندگان جایزه‌‌ی نوبل، مجری‌های تلویزیونی و ملکه‌های زیبایی نیز داستان همین‌گونه است. رسانه‌ها علاقه‌ای به نبش قبر در قبرستان افراد ناموفق ندارند و این اصلاً کار آن‌ها نیست. برای اجتناب از خطای بقا، باید این نبش قبر را خودت انجام بدهی.»

«حتی از این هم ساده‌تر است، اگر ذهنت درگیر چیزی است، کافی است برای آن یک برنامه با جزییات بنویسی، نگرانی‌ها کاملا حذف می‌شوند. کرت لوین به این نتیجه رسید که ما به ندرت کارهای تکمیل نشده را فراموش می‌کنیم. این کارها با سماجت در ضمیر خودآگاه ما باقی می‌مانند و رهایش نمی‌کنند. به عبارتی دیگر، وقتی ما کاری را به طور کامل انجام دادیم و آن را از لیست ذهنی خود خارج کردیم، از حافظه ما پاک می‌شود.
کارهای بزرگ تا زمانی ذهن ما را درگیر می‌کنند که ایده شفافی درمورد نحوه برخورد با آن‌ها پیدا کنیم. زی گارنیک به اشتباه بر این باور بود که برای پاک شدن کارها از حافظه، لازم است آن کارها تکمیل شوند. اینطور نیست یک برنامه عملیاتی خوب کفایت می‌کند.»

«چگونه حسادت را مهار کنید؟ ابتدا از مقایسه خود با دیگران دست بردارید دوم، دایره شایستگی خود را پیدا کنید و آن را به تنهایی پر کنید. جایگاهی ایجاد کنید که در آن بهترین هستید مهم نیست که حوزه تسلط شما چقدر کوچک است نکته اصلی این است که شما پادشاه قلعه خود هستید.»

درباره رولف دوبلی، نویسنده کتاب

رولف دوبلی نویسنده و کارآفرین سوئیسی متولد سال 1966 است. او در دانشگاه سنت گالن سوئیس ام بی ای و اقتصاد خوانده و دارای مدرک دکتری فلسفه اقتصاد از این دانشگاه است.
دوبلی به واسطه فروش بالای کتاب هنر شفاف اندیشیدن و پس از آن کتاب‌های هنر خوب زندگی کردن و پیگیر اخبار نباشید شناخته می‌شود.

پی دی اف کتاب هنر شفاف اندیشیدن ترجمه عادل فردوسی پور

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب وجود ندارد، نسخه چاپی کتاب را با تخفیف ویژه دریافت کنید.

کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن

دانلود کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن در فراکتاب ممکن نیست، نسخه صوتی این کتاب در فراکتاب عرضه نشده است.

بهترین ترجمه کتاب هنر شفاف اندیشدن

تنها نسخه فارسی این کتاب، ترجمه عادل فردوسی پور، بهزاد توکلی و علی شهروزی است که توسط انتشارت چشمه منتشر شده است و ترجمه خوب و قابل دفاعی هم دارد.

خرید کتاب هنر شفاف اندیشیدن

خرید کتاب هنر شفاف اندیشیدن رولف دابلی با ترجمه عادل فردوسی، بهزاد توکلی و علی شهروز  در فراکتاب با تخفیف ویژه در دسترس شماست.

خرید کتاب هنر شفاف اندیشیدن

مشخصات هنر شفاف اندیشیدن در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: چشمه
نویسنده: رولف دوبلی
مترجمان: عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروز
تعداد صفحه: 319
موضوع: مدیریت بر خود
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
319
کنگره :
BF442‏‫‬‭/د86ھ9
دیویی :
‏‫‬‮‭153/42
کتابشناسی ملی :
4850907
شابک :
978-600-229-794-5
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه هنر شفاف اندیشیدن