نظر شما چیست؟
نویسندۀ گران‌قدر، هدف از تدوین کتاب «مبانی مدیریت عاشورایی» به‌صورت یک دایره المعارف را، نبود متن آموزشی مفید در حوزۀ مدیریت عاشورایی می‌داند؛ بنابراین تلاش کرده تا خلأ محتوایی این حوزه را تا حدی پر کند .در این اثر، رابطۀ سیره‌پژوهی در حوزۀ عاشورا و مطالعات قرآنی تبیین شده، دیدارها، نامه‌ها، خطبه‌های حضرت امام حسین (علیه السلام) تشریح گردیده و به نظریات و رویکردهای مدیریت عاشورایی پرداخته و سرانجام جایگاه رهبری در منظومۀ بحث گفت‌وگو را تبیین کرده است.
امید است مدیران با آشنایی با این آثار، رابطۀ فلسفۀ خلقت، فلسفۀ عاشورا و فلسفۀ انقلاب اسلامی را به طور ملموس دریابند و چگونگی تلفیق منطق و عاطفه را فراگرفته و خستگی‌ناپذیری در دستیابی به هدف را تجربه کنند و تمدن‌سازی اسلامی را با اتکا به حرکت عاشورا آغاز نمایند تا ایده‌آل ظهور اتفاق افتد.
نگارنده خود نیز در بخشی از «مقدمه» انگیزۀ تألیف این کتاب را اینگونه تشریح می‌کند :
کتاب مبانی مدیریت عاشورایی بر اساس این هدف شکل گرفته است که به صورت یک دایره المعارف، محوری‌ترین مباحث مربوط به حوزۀ مدیریت عاشورایی را جمع‌آوری کند و در یک قالب معین و مشخص ارائه دهد. ضرورت چنین کاری، فقدان متن آموزشی مفید در حوزۀ مدیریت عاشورایی بود. این اثر درصدد است که گسست و حفرۀ فقر محتوایی را که در این حوزه وجود دارد، پر کند. به این دلیل، کلیۀ معارف عاشورایی در منابع مختلف اعم از کتاب و مقاله در فضای مجازی و غیرمجازی به کار گرفته شده‌اند. کوتاه سخن آن‌که در وهلۀ نخست تلاش بر این بوده که یک دایره‌المعارف خوب از معارف عاشورایی با مسائل رشتۀ مدیریت و تمرکز بر روش‌شناسی و رویکردها در این مجموعه گردآوری شود.
صفحات کتاب :
349
کنگره :
1393 7د 7845 ع/ 5/ BP41
دیویی :
297/9534
کتابشناسی ملی :
3698057
شابک :
978-600-94790-6-1
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه مبانی مدیریت عاشورایی