امتیاز
5 / 4.5
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب مدح خورشید شامل 81 خاطره‌ از زندگی‌ پربار حضرت امام خمینی(ره)، نوشته سید علی خامنه ای می باشد و توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و روانه بازار شده است.

معرفی کتاب مدح خورشید

در واقع مقام معظم رهبری خاطراتی را در کتاب مدح خورشید، بیان کرده مربوط به مقاطع مختلف حیات طیّبه ی امام خمینی از دوران مبارزات تا سال‌های پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی و سال‌های دشوار دفاع ملّت انقلابی و مظلوم ایران در برابر هجوم نظام استکبار در جنگ تحمیلی را دربرمی گیرد؛ حاوی نکاتی آموزنده از سیره ی مکتبی، انقلابی و اخلاقی امام راحل می باشد که بازخوانی و توجّه به آن از شرایط لازم برای شناخت و تداوم راه امام خمینی(قدّس سرّه) است که بعضی از عناوین خاطرات عبارتند از «امیدواری ناشی از ایمان در همه‌ی مراحل»، «هیجان امام از فداکاری‌های مردم»، «ایمان امام به توده‌ی مردم و نقش روحانیت»، «اهمیت فقاهت و اخلاق از نظر امام»، «احساس رهبران نهضت‌های اسلامی در فقدان امام» و «خلاصه وصیت امام: اتکا به خدا».

برشی از متن کتاب مدح خورشید

ایستادگی باشکوه تنهایی یک تک درخت روزی بود که رهبر عزیز ما تنهای تنها بود؛ دو گروه مبارز در این مملکت بودند، هر دو تز رهبر ما را رد می کردند، قبول نداشتند. یک عدّه سیاسیون ِ راحت طلبِ پشت میز نشینِ بر روی بستر راحت استراحت کن؛ آنهایی که عادت کرده بودند بنشینند، بخورند، بورس بگیرند، آقایی کنند با تبختر و تکبّر یک کلمه حرفی بزنند، وجیه الملةّ بشوند، یک وقتی هم در یک جریان سیاسی یک کلمه ای بگویند، امّا دردسری قبول نکنند. اینها با شیوه ی رهبر ما مخالف بودند، می گفتند آقا بیخود این همه به پر و پایه ی شاه می پیچند، شاه که رفتنی نیست از این مملکت. اقلاً اگر شاه را رد می کنند نیابت سلطنت را قبول کنند. امام قرص ایستاد، گفت هر کسی که شعار ما را قبول نمی کند به ملاقات ما نیاید. اذن دخول امام در پاریس…

دانلود رایگان کتاب مدح خورشید

دانلود کتاب مدح خورشید رایگان در فراکتاب امکان پذیر است و پس از نصب نرم افزار می‌توانید آن را دانلود و مطالعه نمایید.

صفحات کتاب :
50

کتاب های مشابه مدح خورشید