امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 800
نظر شما چیست؟
کتاب حاضر که در مورد کفش‌ها به عنوان اساس ارتوزهای اندام تحتانی توسط آقای دکتر مظلومی دانشیار محترم ارتوپدی، دکتر علی مرادی استادیار محترم ارتوپدی و همکاران تالیف شده است، نوشته بسیار سودمند و باارزش است. تا به حال در مورد شناخت کفش‌ها و ارتوزهای اندام تحتانی کتابی به زبان فارسی نوشته نشده است.
ضمن تقدیر فراوان از این همکار ارزشمندمان گروه ارتوپدی افتخار دارد که اخیراً اعضای آن کتاب‌های دیگری نیز منتشر کرده‌اند. مطالعه اثر حاضر را به کلیه رزیدنت‌های ارتوپدی و به تمام ارتوپدها توصیه می‌نمایم به ویژه اینکه در این مقوله مطالب زیادی منتشر نشده است و هنوز می‌توان گفت که موضوع ارتوزها خاموش مانده است امیدوارم این نوشته نقطه عطفی باشد که سایر همکاران نیز در این زمینه آثاری به نمایش بگذارند.

کفش، حایل اصلی بین پای انسان و محیط اطراف برای انجام کارهایی مثل دویدن، راه رفتن و تغییر جهت دادن پا می‌باشد. کفش باعث محافظت پا از ضربه و ایجاد زخم در پوست آن می‌شود. کفش‌های ناهمگون تجاری برای پا مخصوصا در خانم‌ها به جای راحتی در عمل ایجاد اشکال می‌کنند. کفش مناسب برای انجام راه رفتن مناسب از لزومات است. دانستن اینکه پا در طول عمر چه تغییراتی می‌کند و کفش‌های مناسب برای اطفال، زنان حامله و سالمندان از ضروریات است. شناخت اجزای کفش، تغییرات لازمه در کفش، نکات مهم در قالب شدن کفش و ارتباط بین طرح کفش و نوع فعالیت پا از لزومات مهم در فعالیت‌های کلینیکی پزشک می‌باشد. برای بیماران با احتیاجات مخصوص با فیزیوتراپیست مشورت می‌شود. اطلاعات درمورد شناخت خصوصیات کفش و تغییرات کفش برای انواع ناهنجاری‌های پا و برای افزایش فعالیت پا از ضروریات می‌باشد.
صفحات کتاب :
96
کنگره :
‫‬‬RD757‭‬‭ /ک7‬‬‮‮‫‬‭م6 1393‬
دیویی :
‫‬‭617/58506‬
کتابشناسی ملی :
3505608
شابک :
‫‭978-964-5627-17-9‬‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه کفش طبی و کاربرد آن در بیماری های پا