کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی

نقش و رسالت زن 1: برگرفته از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)

امتیاز
5 / 3.8
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خرید چاپی
35,000
15%
ت 29,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی از امیرحسین بانکی پور فرد، به حوادث و برخوردهای افراطی و تفریطی در زمینه ی حجاب و عفاف در زمان بعد از انقلاب می پردازد. این کتاب برگرفته از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی

در حالیکه حجاب، مقوله‌ای فرهنگی است و هـرگونه اشاعه و تصمیم گیری و تبلیغ درباره ی آن و در مورد آن، باید تدریجی، مستمر، عمیق، همه جانبه و مدبّرانه باشد.
افراد در این زمینه نباید سلیقه ای عمل کنند، بلکه استراتژی واحدی برای نحوه ی برخورد با آن باید حاکم باشد. در این راستا لازم است در درجه ی اوّل، دیدگاه‌های مقام معظّم رهبری بعنوان امام امّت و چشم بصیر و دیده بان نظام در این زمینه استخراج و مبنای عمل قرار گیرد.
کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی، پیرامون حرکت‌هایی که در زمینه ی عفاف و حجاب صورت گرفته پرداخته و گفته است که؛ برخوردها، ظاهری سطحی، احساسی، موردی، مقطعی، دفعی و ضربتی داشته است

خلاصه کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی

در این کتاب سعی شده است تمامی سخنان ایشان در این زمینه به دقت مطالعه، استخراج و در قالب پنج فصل و با عناوین عفّت و حیا، روابط زن و مرد، حجاب و پوشش، کشف حجاب و بی‌بندو باری، و روش برخورد با بیبندو باری، ارائه گردد.
در استخراج، گردآوری و دسته بندی سخنان معظّمٌ له و ارائه ی آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانی‌ها و پیام‌های ایشان درباره ی زنان، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا سال1392حتّی سخنانی که بعضاً رسانه‌ای نشده است؛ ـ مانند توصیه هایی که هنگام خواندن خطبه ی عقد به جوانان داشته اند.
امّا در مخزن اسناد دفتر معظّمٌ له موجود بوده، مورد بررسی قرار گرفته است که حجم گسترده‌ی آنها، توجّه و اهتمام رهبر معظّم انقلاب را نسبت به مسائل زنان نشان می‌دهد.

برشی از متن کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی

1)اهمیّت حفظ نهاد خانواده؛ اسلام برای خانواده اهمّیّت بسیار زیادی قائل است و در جهت ممانعت از تزلزل بنیان خانواده، رعایت ضوابط و حدّ و مرزها را در محیط جامعه لازم و ضروری میداند.
فرهنگ اسلامی، فرهنگ عدم اختلاط زن و مرد است و اسلام با هدف تأمین خوشبختی و پیشرفت زندگی زن و مرد بر روی این مسأله سختگیری کرده است.
آیت‌الله خامنه‌ای دراین‌باره معتقدند که؛ «اینکه شما میبینید در اسلام محرم و نامحرم و جدایی زن و مرد و اینها مطرح است، اینها مسائل ارتجاعی نیست.
اینها جزو دقیق‌ترین مسائل انسانی و بشری است. یکی از مهمترین آن، این است که بنیان خانواده مستحکم میماند.
چون زن و شوهر به هم احساس وفاداری میکنند، در موضع حسادت قرار نمیگیرند، این خیلی مسأله‌ی مهمّی است(15/ دی /79).

همچنین تبرّج(یعنی همان خودنمایی زنان در مقابل مردان، برای جذب و فتنه‌انگیزی) و رابطه‌ی بی‌قیدوشرط از نظر معظّمٌ‌له سمّ مهلک برای بنای خانواده محسوب میشود زیرا؛ «خانواده با عشق زنده است.
اصلاً بنای خانواده با عشق است. اگر این عشق - به زیبایی، عشق به جنس مخالف- در صد جای دیگر تأمین شد، دیگر آن پشتوانه‌ی قوی ای که استحکام خانواده باید داشته باشد، از بین خواهد رفت»(7/اردیبهشت/77).

2)تأکید بر حفظ کرامت زن؛ آیت‌الله خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی) در بخشی از بیانات خود درباره نظر اسلام درباره زن میفرمایند»
«اسلام، زن را دارای آنچنان عزّت و غروری میطلبد که اصلاً مبالات این را نداشته باشد که آیا مردی به او نگاه میکند یا نمیکند. توجّه میکنید؟ یعنی زن باید آنچنان غرور و آنچنان عزّتی داشته باشد که اصلاً اعتنا نکند به اینکه مردی به او نگاه میکند یا نمیکند. این کجا و اینکه زن، لباسش، آرایشش، حرف زدنش و راه رفتنش را چطور انتخاب کند که مردم به او نگاه کنند کجا؟ شما ببینید بین اینها چقدر فاصله است!»(4/ آذر /71).

بنابراین رعایت برخی از آداب ازجمله عدم خضوع در صحبت با مرد نامحرم به زنان توصیه شده است؛« تکبّر از همه‌ی انسانها مذموم است؛ مگر از زنان در مقابل مردان نامحرم. زن باید در مقابل مرد نامحرم متکبّر باشد. «فَلا تَخضَعنَ بِالقَولِ»(احزاب،32) زن در حرف زدن با مرد نباید حالت خضوع داشته باشد. این برای حفظ کرامت زن است. اسلام این را میخواهد و این الگوی زن مسلمان است» (25/آذر/71)

پاسخ سوالات کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی

کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی، منبع مسابقات با محتوا عفاف و حجاب می‌باشد، از این رو سوالات و پاسخ هایی در این زمینه طراحی می‌شود.

عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی

عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی عنوان کتابی از ابراهیم برزگر می‌باشد که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده‌ است.

دانلود کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی

دانلود رایگان کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی در فروشگاه اینترنتی فراکتاب فراهم شده است و شما می توانید این اثر را به دو صورت نسخه چاپی و الکترونیک تهیه کنید. در صورت دانلود فقط از طریق اپلیکیشن فراکتاب امکان پذیر است و پس از دانلود می‌توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

کتاب در مورد حجاب و عفاف

کتاب عفاف و حجاب مقام معظم رهبری، کتاب عفاف و حجاب و کتاب حجاب و عفاف عناوین مختلفی است که میتوان آن ها را عناوین فرعی برای کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی مطرح کرد.

خرید کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود رایگان کتاب pdf عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی، و خرید کتاب چاپی عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت تهیه کنید.

کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی

مشخصات کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی  ایرانی  اسلامی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: مقام معظم رهبری (مدظله)
گردآورنده: امیرحسین بانکی پور
تعداد صفحه: 149
موضوع: عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی برگرفته از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)
قالب: pdf اختصاصی رایگان و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
149
کنگره :
‫DSR1692‭‬ ‭/ح33‫‭ع7 1393
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
3261866
شابک :
978-964-2951-78-9‬‬‬‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی