کتاب آموزش ساخت بازی با کانستراکت 2 pdf

همراه با مثال

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟
نرم افزار Construct 2، نرم افزاری برای ساخت بازی در محیط ویندوز است که توسط آن می توانید بدون نیاز به داشتن دانش برنامه نویسی و توسط بلوک های از پیش آماده ای که تدارک دیده شده، بازی های مهیج و جذابی تولید کنید. در کانستراکت 2 شما در layout اشیاء بازی را طراحی کرده و موقعیت دهی می کنید و پس از آن به سراغ قسمتی که اساس و بنیان بازی شما برمبنای آن ایجاد شده، یعنی event sheet می روید. در event sheet شما با رویدادها (events) و اعمال (actions) سروکار خواهید داشت. مجموعه متنوعی از events و actions در خدمت طراحان بازی می باشند. در اصل، این نوع سیستم بازی سازی اعتقاد بر این دارد که طراحان بازی به جای صرف وقت روی یادگیری و به کار گرفتن قواعد پیچیده برنامه نویسی، بیشتر به طراحی بازی و gameplay آن بپردازند.
رفتارها (behaviors) نیز عملکردهای از پیش تنظیم شده ای هستند (مانند حرکت در 8 جهت، رفتار شیء سخت یا solid، فیزیک و مسیریابی و ...) که در فرایند ساخت بازی کمک بسیار شایانی به طراحان کرده و مانع طولانی شدن این فرایند پیچیده می شوند.
مزیت دیگر کانستراکت 2 در تست سریع بازی ایجاد شده است که به راحتی می توانید آن را در مرورگر خود مشاهده کرده و نسبت به رفع اشکال های احتمالی اقدام کنید.
در کانستراکت 2 شما می توانید از بازی ساخته شده خود برای پلتفرم های مختلف خروجی تهیه کنید. برای ایجاد خروجی اندروید، دو روش استفاده از برنامه intel XDK و استفاده از سایت Cocoon.io وجود دارد که در وب سایت های فارسی زبان تهیه شده برای کانستراکت این روش ها به خوبی توضیح داده شده اند و با یک جستجوی ساده برای عبارت "خروجی اندروید از کانستراکت 2" می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.
صفحات کتاب :
182

کتاب های مشابه آموزش ساخت بازی با کانستراکت 2