کتاب تفسیر روی داربست pdf

زندگی نامه و خاطرات شهید حبیب الله ترابی دامغانی

امتیاز
5 / 0.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,200
نظر شما چیست؟

کتاب تفسیر روی داربست زندگی نامه و خاطرات شهید حبیب الله ترابی دامغانی است. کتاب تفسیر روی داربست زندگی نامه و خاطرات شهید حبیب الله ترابی دامغانی است. شهید  ترابی در تاریخ ۱۳۱۲/۰۴/۱۶ در شهرستان دامغان به دنیا آمد.

معرفی کتاب تفسیر روی داربست

شهید حبیب الله ترابی فرزند فضل الله در تاریخ ۱۳۱۲/۰۴/۱۶ در شهرستان دامغان به دنیا آمد. پس از این که به سن مدرسه رسید به دلیل موقعیت خاص مذهبی که در خانواده حاکم بود، او هم به این سمت و سو گرایش پیدا کرد و برای تحصیل به حوزه ی علمیه رفت، تا از این طریق بتواند مطالب و آموزه های مذهبی را به طور کامل تری فرا بگیرد. چند سالی از تحصیل او در حوزه ی علمیه دامغان گذشت. بعد از آن بود که احساس کرد باید به یک شغل فنی هم روی بیاورد تا از این طریق بتواند کمکی به اقتصاد خانواده کرده باشد.

بنابراین به حرفه ی بنایی روی آورد. لیکن به دلیل علاقه و پیشرفتی که در دروس فقهی و حوزوی داشت آن را نیز رها نکرد و در کنار کار بنایی، تحصیلات حوزوی خود را نیز ادامه داد! او در راه پیروزی انقلاب اسلامی، کوشش های بسیارنمود و پا به پای دیگر همشهریان و هموطنان مسلمان فعالیت های سازنده ای از خود نشان داده بود. با پیروزی انقلاب اسلامی نیز، حمایت خالصانه او از نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه پیدا کرد. با شروع جنگ تحمیلی، وقتی حضرت امام خمینی (ره) امر به جهاد فرمودند، به جهت ارادتی که به این پیر فرزانه داشت و نیز غیرت زیادی که نسبت به وطن و هموطنان خود داشت، از طریق بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دامغان، پا به جبهه نبرد کفر و الحاد گذاشت. شهید در مناطق مختلف و مدت زیادی به عنوان مبلغ در جبهه حضور داشت و علاوه بر آن در عملیاتهای مختلف اسلحه به دست گرفته و می جنگید.

سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۰۱/۰۲در منطقه شوش دانیال و در عملیات فتح المبین در محاصره ی دشمنان بعثی قرار گرفته و به فیض شهادت نایل گشت. پیکر پاک شهید در گلزار شهدای دامغان، به خاک سپرده شد.

دانلود کتاب تفسیر روی داربست

این کتاب را در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید.

صفحات کتاب :
160
کنگره :
‏‫DSR1626‭‬‭ /ت36‏‫‬‮‭ت7 1395
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
4201952
شابک :
978-600-7841-22-8
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه تفسیر روی داربست