امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

 کتاب جیران و اسرار حرمسرا توسط لطف الله ترقی و حسین لعل نوشته شده و انتشارات پر آن را به چاپ رسانده است.

معرفی کتاب جیران و اسرار حرمسرا 

داستان های عاشقانه همیشه مورد توجه نوجوانان بوده، اما چه خوب میشود که با خواندن این داستان ها به اطلاعات تاریخی مخاطب هم‌ افزوده شود. کتاب جیران و اسرار حرمسرا توسط لطف الله ترقی و حسین لعل نوشته شده؛ اگر یک صفحه از این کتاب را بخوانید میتوانم به شما قول بدهم که نتوانید آن را زمین بگزارید زیرا مطالب به قدری جذاب است که شما شیفته و کنجکاو مطلب بعدی خواهید بود.

خلاصه رمان جیران

همه ما میدانیم که پادشاهان قاجار زنان بسیاری داشته و همه آن زنان را در مکانی به نام حرمسرا نگه میداشتند؛ اما در میان تمام پادشاهان، ناصر الدین شاه قاجار زنان بیشتر و حرمسرای بزرگتری داشت، به طوری که اسناد دقیقی از تعداد زنان صیغه ای و عقدی شاه و همچنین کنیزها و خواجگان حرمسرا در دسترس نمیباشد، اما شاه قاجار در میان آن همه زنان رنگارنگ دل در گرو دختری روستا زاده به نام خدیجه تجریشی ملقب به جیران تجریشی داشت که او را در هنگام شکار در بالای یک درخت دیده بود و این دختر با تمام زیرکی و زبان چرب و نرمش توانسته بود دل شاه قصه را ببرد؛ به طوری که شاه از عشق زیادش به او یکی از زنان عقدی خود را طلاق میدهد و او را به عقد خود در می آورد و به او قول میدهد که فرزند جیران را به ولیعهدی خود برگزیند، البته تمام فرزندان جیران به طور مشکوکی فوت میکنند. ناصر الدین شاه قاجار در زمان مرگش، وصیت میکند که او را بعد از مرگش در قبر جیران خاتون دفن کنند.

کتاب جیران و اسرار حرمسرای ناصرالدین شاه pdf

نسخه الکترونیک کتاب جیران با استفاده از فایل ورد این کتاب تولید شده است که امکانات بیشتری نسبت به فایل pdf کتاب جیران در اختیار شما قرار می‌دهد. قبل از خرید کتاب می‌توانید این متن را رایگان در نرم افزار مرور کنید و امکانات آن را بررسی بفرمایید.

دانلود رایگان کتاب صوتی جیران

دانلود رایگان کتاب جیران pdf و دانلود رایگان کتاب صوتی جیران در فراکتاب ممکن نیست. اما نسخه الکترونیک و صوتی این کتاب در فراکتاب عرضه شده است و شما می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب در اختیار بگیرید. همچنین جهت آشنایی با کتاب الکترونیک و صوتی، امکان مطالعه و شنیدن کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

قسمتی از متن رمان جیران و اسرار حرمسرا 

با آنکه شاه، جوان و خام بود، مع الوصف به خوبی به صداقت خدمت گذاری امیر ایمان داشت به طوری که محال بود کوچک ترین تصمیم را بدون اطلاع او بگیرد. همین امر سبب کینه مفرط مهد علیا و حسادت علنی و شخصی او شد، زیرا دیگر مهد علیا نمی توانست در فکر روح پسرش کوچک ترین نفوذی داشته باشد مگر اینکه امیر کبیر از آن مطلع گردد.
از طرفی حاسدان، دزدان بیت المال و مفت خور ها به تلاش افتادند، تا شاید راهی برای غزل امیر کبیر پیدا کنند. هر چه از امیر نزد شاه جوان مذمت می کردند، ناصرالدین شاه بیشتر بر ارادت و محبتش می افزود، به طوری که مهدعلیا میان زنان درباری و حرمسرا شایع کرده بود که جادوگر فراهانی پسرم را جادو کرده و به او آب جادو و جنبل خورانیده است!برای آن که شاه از هر گونه آسیبی در امان بماند، حتی مشاورین و شاهزادگان نتوانند ذهن او را مشوب سازند و به راه های خطرناک بکشانند، امیرکبیر دستور داده بود که تمام وسایل شادی و نشاط در حرمسرا فراهم شود.

حتی ناصرالدین شاه به سبب علاقه ی مفرط به شکار با تفنگ خفیفی که داشت در همان باغ اندرون به شکار پرندگان مشغول می شد، ولی مهدعلیا از حال شاه غافل نبود مخصوصاً این که می دانست بهترین راه نفوذ در روح پسرش، استفاده او از وجود دختران و زنان زیباست.
شاه سرش را از روی تصاویر زنان و نقاشی هایی که کرده بود برداشت و گفت: وارد شود. امیرکبیر که در عمارت کلاه فرنگی منتظر اجازه ی حضور بود قدم می زد. او به خوبی می دانست که اطرافیان شاه ذهن او را مشوب کرده‌اند. عزت الدوله مرتباً از دسایس مهدعلیا شوهرش را باخبر می ساخت، اما امیرکبیر که وجدانی پاک و آسوده داشت یقین می‌دانست ...

دانلود کتاب جیران

دانلود کتاب جیران در دو قالب صوتی و الکترونیک در فراکتاب امکان پذیر است و شما می‌توانید قبل از خرید و دانلود هر یک از این دو قالب را رایگان در نرم افزار فراکتاب مرور بفرمایید.

 دانلود رایگان کتاب جیران pdf

دانلود کتاب جیران رایگان در فراکتاب وجود ندارد، ناشر و مولف کتاب این اجازه را نداده‌اند و در حال فروش کتاب هستند. با این حال با نصب نرم افزار برای آشنایی با کتاب الکترونیک و صوتی برای مدت حدودا ده دقیقه کتاب را رایگان بخوانید و بشنوید.

دانلود رایگان کتاب صوتی جیران

نسخه صوتی این کتاب به صورت رایگان در فراکتاب موجود نمی باشد. شما با صرف هزینه ای اندک می توانید به صورت قانونی این کتاب را با گویندگی محدثه بیات و زیبا فقیه در فراکتاب بشنوید.

کتاب جیران و اسرار حرمسرای ناصرالدین شاه

مشخصات کتاب جیران را در جدول زیر مشاهده میکنید:

مشخصات
ناشر: پر
نویسنده: لطف الله ترقی . حسین لعل
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۳۹۵
موضوع: ادبیات داستانی
قالب: الکترونیک و صوتی
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
395
کنگره :
‏‫PIR7994‭‬ ‭/ر465‏‫‭ج9 1388
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
‭م‌82-37432
شابک :
978-600-8137-31-3

کتاب های مشابه جیران