کتاب مجموعه یادداشت ها و مقالات انتشار یافته در پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران سال 95 pdf رایگان

یکساله پاییز 94 الی پاییز 95

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟
سومین مجموعه از مجموعه مقالات و یادداشت های پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران، که در نهایت در قالب کتابی با این عنوان گردآوری و منتشر گردید.
در طی یک سال اخیر مسائل عمده ای در کشور و در حوزه اجتماعی به وقوع پیوست که چنانچه برنامه های موثری به منظور پیشگیری در سطوح مختلف اجرا نگردد، می تواند بسترساز آسیب ها و حوادث دیگری باشد که کنترل آن دشوار و نیازمند زمان و هزینه های زیادی خواهد بود. به عنوان مثال در حوزه های کودکان، خانواده و زنان شاهد اتفاقات ناگواری بودیم که وجدان جمعی را خدشه دار نمود.
به صورتی که واکنش های متعددی را در شبکه های اجتماعی و در سطح ملی ایجاد کرد و در این کتاب به انعکاس بخشی از این موضوعات پرداخته ایم. از طرف دیگر اقداماتی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی شکل گرفته است که ناشی از ایجاد حساسیت در بین مقامات و مسئولین بوده که امید است منجر به اتخاذ تدابیر عملی در حوزه ی پیشگیری، درمان و توانمند سازی آسیب دیدگان اجتماعی باشیم. تأکیدات و پیگیری های مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله عالی) بر ارائه برنامه های جامع و اقدامات موثر به منظور پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی و تشکیل جلسات در عالی ترین سطوح تصمیم سازی، گواهی بر وجود حساسیت و نگرانی ایشان می باشد. با توجه به این امر و تاکیداتی که در برنامه ی ششم توسعه بر کاهش آسیب های اجتماعی شده است، می تواند نوید دهنده ی روزهای بهتری در ارائه ی خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر، در معرض آسیب و تدوین برنامه های جامع باشد.
در فصل اول به ارایه ی یادداشت و مقالات مددکاران اجتماعی در خصوص توانمند سازی زنان سرپرست خانواده پرداخته شده است.
فصل دوم به مجموعه یادداشت ها و مقالات مددکاران اجتماعی اختصاص یافته که به مناسبت ماه و روز جهانی مددکاری اجتماعی منتشر گردیده است.
در فصل سوم به موضوع مطالبه گری اجتماعی
و در فصل چهارم نیز به موضوع سازمان نظام مددکاری اجتماعی ایران و ضرورت های ایجاد آن پرداخته شده است.
در نهایت فصل پنجم کتاب نیز به منتخبی از یادداشت ها و مقالات مددکاران اجتماعی در موضوعات مختلف اجتماعی اختصاص یافته است.
امید است که مجموعه ی حاضر گامی عملی در ارتقای آگاهی و ارایه ی مطالب و برنامه های کاربردی به منظور ارتقاء سلامت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه باشد.
پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران بعنوان یکی از زیر شاخه های وبسایت مددکاران اجتماعی ایرانیان، اولین و تنها پایگاه تخصصی اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران است که آثار و محتویات آن به صورت سالیانه و در قالب کتاب به صورت جامع منتشر می شود. این کتاب برای دست اندرکاران حوزه های مختلف اجتماعی اعم از برنامه ریزان و سیاست گذاران اجتماعی مددکاران اجتماعی، روانشناسان، جامعه شناسان و سایر متخصصین موثر خواهد بود.
صفحات کتاب :
220
کنگره :
‏‫‬‮‭HV385/2‏‫‬‮‭/ط8م32 1395
دیویی :
‏‫‬‮‭361/30955
کتابشناسی ملی :
4541403
شابک :
‏‫‬‮‭978-600-455-084-0
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه مجموعه یادداشت ها و مقالات انتشار یافته در پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران سال 95