امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟
در این کتاب، با آموزش ساخت 5 بازی به صورت قدم به قدم و تصویری آشنا می شوید. بهتر است بازی ها را به ترتیبی که در کتاب آمده، دنبال کرده و بسازید. به دلیل اینکه برای مثال در اولین بازی که بازی پینگ پنگ است، مقدمات بازی سازی با گیم میکر نیز آموزش داده شده و در بازی آخر که بازی جَنگ تانک ها است، به دلیل آشنایی مخاطب با مباحث در بازی های قبلی و برای کم حجم تر شدن کتاب، از ذکر جزیی مطالب اجتناب شده است.

هر 5 بازی آموزش داده شده، توسط نویسنده قبلاً ساخته و تست شده است.

بنای کتاب بر آموزش کاربردی است، به این ترتیب که یک بازی تعریف شده و برای ساخت آن، از امکانات مختلف گیم میکر استفاده می شود، طوری که مخاطب، تنها با یک سری اطلاعات تئوری روبرو نمی شود، بلکه در ضمن استفاده از ابزارها، اطلاعاتی نیز درباره آن ها کسب می کند تا اگر قصد ساخت بازی های بیشتری بدون اتکا به کتاب را داشته باشد، بتواند از عهده انجام آن ها بربیاید.

در بازی پینگ پنگ با روش ساخت اسپرایت ها، آبجکت ها و اتاق ها آشنا شده و بازی ساخته شده توسط شما، شامل دو راکت است که توسط دو مجموعه مختلف از دکمه های صفحه کلید کنترل می شوند و هدف ضربه زدن به توپی است که در صفحه حرکت می کند.

در بازی میوه ها، تعدادی میوه از انواع مختلف در صفحه بازی در حال حرکتند که شما بایستی توسط ماوس آن ها را گرفته و امتیاز جمع کنید. برای سخت تر شدن بازی، تعدادی بمب نیز بین میوه ها قرار می دهیم که باید از آن ها دوری کنید.

در بازی تیرانداز متحرک، یک هواپیمای متحرک داریم که باید آن را از بین هواپیماهای دشمن عبور دهیم. چهار نوع هواپیمای دشمن نیز وجود دارد. هواپیمای بازیکن و نیز بعضی از هواپیماهای دشمن می توانند به سمت هم تیراندازی کنند. از بین بردن هر نوع از هواپیماهای دشمن امتیاز متفاوتی دارد.

در بازی هزارتو، شما باید شخصیت بازی را از بین یک هزارتو به سمت هدف حرکت دهید. البته بازی به این سادگی ها هم نبوده و تعدادی هیولا مترصد فرصت برای ضربه زدن و از بین بردن شخصیت تحت کنترل شما هستند. ترفندهایی هم برای کمک به شما در اتاق های مختلف قرار داده شده است.

در بازی جَنگ تانک ها که دونفره نیز می باشد، دو تانک در صحنه نبرد قرار دارند و دو بازیکن با دکمه های مختلف صفحه کلید آن ها را کنترل می کنند. تانک ها می توانند به سمت هم گلوله توپ پرتاب کنند و به یکدیگر آسیب بزنند. تعدادی برداشتنی (پیکاپ) هم در بازی قرار گرفته که با گرفتن آن ها، توانایی های بیشتری به تانک داده شده و قدرت تخریب تانک ها افزایش می یابد. در این بازی با نماها (views) در گیم میکر نیز آشنا شده و از سه نمای مختلف برای ساخت یک بازی جذاب تر استفاده می کنید.

در تمام بازی ها، بنا به نیاز، از سیستم های مختلف امتیازدهی، جان و سلامت استفاده شده است.

منابع موردنیاز برای ساخت بازی پینگ پنگ (اسپرایت ها) باید توسط شما ساخته شود.

منابع موردنیاز برای ساخت بازی میوه ها، از پوشه tutorial برنامه گیم میکر تأمین می شود.

منابع بازی های تیرانداز متحرک، هزارتو و جَنگ تانک ها بر روی فضایی از اینترنت قرار داده شده تا سریع تر و راحت تر (فارغ از صرف وقت برای ساخت آن ها) بتوانید این بازی ها را بسازید. نشانی اینترنتی این منابع در کتاب آمده است.
صفحات کتاب :
198

کتاب های مشابه بازی سازی با Game Maker