امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,900
نظر شما چیست؟
بازاریابی دهان به دهان، موثرترین روش بازاریابی در دوران فعلی، در هر مکان و هر زمانی می باشد.
این کتاب ترجمه ای از کتاب:
Building Buzz to Beat the Big Boys: Word of mouth Marketing for Small Business
نوشته شده توسط آقایان کیم شیهان و استیو اولیری است، که متناسب با فرهنگ و جامعه ایرانی بومی شده و برخی مباحث کتاب اصلی که در بازار کسب و کار ایران نمی توانست کارکردی داشته باشد یا با فرهنگ ایرانی سازگار نبود در ترجمه مد نظر قرار نگرفته و حذف شدند.

بازاریابی در هر عصری باید مطابق با نیازها و فن آوری های آن عصر صورت بگیرد. در سال های اخیر ده ها و صدها روش و متد مختلف برای موفقیت در بازاریابی کالاهای گوناگون توسط شرکت های مختلف در گوشه و کنار جهان پایه گذاری و ابداع شده که هر یک به نوبه خود در جذب مشتری و افزایش سود آوری شرکت مربوطه تاثیر مثبتی داشته است.

با این حال، یک روش خاص برای بازاریابی وجود دارد که در هر زمان و در هر کشوری و برای هر شرکت و کسب و کاری در هر عرصه ای موثر بوده و هست و خواهد بود. روشی که کم ترین هزینه ممکن را دارد و در عین حال می ت واند بیش ترین و بهترین نتایج مثبت را به بار داشته باشد.

بازاریابی دهان به دهان یکی از بهترین روش ها و شاید موثرترین روش بازاریابی در عصر حاضر است. روشی که می تواند کسب و کار شما را با هزینه ناچیز در بین اقشار مختلف مردم و مشتریان بالقوه در کشور خودتان و هم زمان در سطح جهانی مطرح کرده و به آهنگ رشد و توسعه آن افزوده و باعث افزایش مشتریان بالفعل و در نتیجه رشد سود و درآمد آن گردد.

شاید بتوان گفت این روش بازاریابی از همان آغاز عصر صنعتی شدن تولید و توسعه مشاغل و خصوصاً از آغاز سده بیستم کمابیش در اقتصاد جهانی مطرح بوده است. مطمئناً وقتی شما بخواهید کالا یا خدمتی را برای اولین بار به دست آورید، بهترین منبع برای شما توصیه و معرفی دوست و آشنایی است که قبلاً به نوعی از یک نام تجاری خاص در حیطه آن کالا یا خدمت استفاده کرده و از آن رضایت داشته است. امروزه با گسترش روش های ارتباطات و فن آوری مرتبط و خصوصاً اینترنت و کاربردهای گسترده آن، این تبلیغ و معرفی نفربه نفر شفاهی و ...، خیلی راحت تر می تواند صورت بگیرد.

در بازاریابی دهان به دهان وقتی کسی از خدمات و کالای شما رضایت داشته باشد و شما بتوانید وی را با ارائه خدمات مناسب جذب کرده و راضی نگه دارید، این شخص به نوعی پیک رایگان برای شما خواهد شد و در هر جمع و باشگاهی و در هر زمان که صحبت از کالا یا خدماتی متناسب با حیطه کاری شما باشد مطمئناً نامی از شما بر زبان خواهد آورد.

معرفی شخصی و شفاهی این فرد، به آسانی و بدون هزینه، باعث شناخته شدن و جذب نفرات و مشتری های جدید برای کسب وکار شما خواهد گردید. ضمن این که چون این مشتریان جدید تعریف کسب وکار شما را از دوست یا آشنای خود شنیده اند و به حرف وی اطمینان و اعتماد دارند، خیلی سریع تر مایل به خرید از شما خواهند بود و این موارد در نهایت باعث خواهد شد شما با کم ترین هزینه بتوانید بیشترین اثرگذاری و تبلیغ را برای محصول یا خدمت خود داشته باشید.

در این کتاب ابتدا به معرفی و تقسیم بندی انواع مشتریان موجود و نحوه خرید آن ها از فروشگاه شما پرداخته شده است. سپس روش های بازاریابی و تبلیغ دهان به دهان توسط گونه های مختلف مشتریان معرفی شده است تا شما را در راه اندازی و توسعه روش های انجام بازاریابی دهان به دهان یاری کند و بتوانید از این روش که بهترین و کم هزینه ترین روش بازاریابی می باشد به نحو احسن استفاده کنید و کسب و کار خود را در منطقه فعالیت خود بیش ازپیش شناسانده و با این روش به سود بیشتر و آینده بهتر دست یابید.

این کتاب به طور کامل روش های عملیاتی لازم برای بازاریابی دهان به دهان را از شروع تا پایان برای شما تشریح کرده و بهترین کتابی است که می تواند شما را در این حیطه نوین یاری دهد. این کتاب اولین کتابی است که در این زمینه در ایران منتشر می شود و امید است بتواند کمبود موجود در این حیطه را پوشش دهد و برای مدیران اقتصادی ایران عزیز راه گشا باشد.
صفحات کتاب :
206
کنگره :
‏‫‬‭‬‭HF5827/95‏‫‭/‮الف‬8د9 1392
دیویی :
‭658/872
کتابشناسی ملی :
2930037
شابک :
978-600-6524-05-4
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه بازار یابی دهان به دهان