امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟
جمهوری فدرال نیجریه، در شمال با نیجر، در غرب با بنین و در جنوب با کامرون مرز مشترک دارد.
این کشور از ذخایر غنی نفت برخوردار است و از این لحاظ هفتمین کشور تولیدکننده در دنیا به شمار می رود. با وجود آن که چهار برنامه توسعه اقتصادی در آن کشور به اجرا گذاشته شده ولی رونق اقتصادی آن درخور توجه نبوده است. سیاست خارجی نیجریه نیز نسبتا فعال و توانمند است.
در آفریقا این کشور همواره در بیشتر مناقشات قاره به عنوان نیروی حافظ صلح حضور داشته و در حد امکان به مناقشات پایان داده است. نخبگان نیجریه نیز در مجامع بین المللی و قاره ای حضور فعال دارند. این کشور هم برای غرب و هم برای اقتصادهای در حال رشد شرق مانند چین اهمیت استراتژیک زیادی دارد.
در کتاب حاضر، ضمن بیان وضعیت جغرافیایی و اقلیمی نیجریه، تمدن، هنر، فرهنگ، شرایط اقتصادی، اجتماعی، دینی، سیاسی و.... این کشور بررسی شده است.
امروز، جهان بیش از گذشته در حال تحول و توسعه است و این امر زندگی مردم را در اقصی نقاط جهان تحت تاثیر قرار خواهد داد. از اینرو آگاهی از شرایط دیگران و بهره مندی از تجارب آن ها منافع بسیار خواهد داشت.
این نوشته یک بررسی اجمالی و فهرست وار است برای آنان که می خواهند شناخت اولیه از کشور نیجریه داشته باشند. این کتاب یک سفر فکری است به نیجریه از خلال تارنماها، کتب و مستندات موجود در ایران و اگر چه می تواند در خلال زمان تکمیل و به روز شود اما منابع آن نیز بسیار مفید و قابل توجه است.
صفحات کتاب :
363
کنگره :
‏‫‬‭DT515/22‏‫‬‭/ش8س4 1387
دیویی :
‏‫‬‭966/9
کتابشناسی ملی :
‎1‎3‎1‎3‎1‎5‎4
شابک :
‏‫‬‭978-964-439-376-1
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه سرزمین و مردم نیجریه