کتاب پیچیدگی pdf

عضو فهرست 10 کتاب برتر علمی سال 2009 سایت آمازون

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟
ما انسان های امروزی در حال نگریستن به این سیر تکاملی عالم هستیم. حرکتی از سادگی به سوی پیچیدگی عناصر، روابط و تعاملات اجزا در سطوح مختلف از اتم ها گرفته تا سلول ها، انسان ها، جوامع انسانی و کهکشان ها در ابتدا بسیار ساده بوده اند اما در حال حاضر این چنین نیستند.

به عنوان مثال در ابتدا این تک سلول های حیات بودند که با هم در تعامل بودند اما در حال حاضر اشکال بسیار پیچیده ی آن ها به وجود آمده و در تعامل اند. زندگی و روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی انسان های اولیه بسیار ساده بوده است اما در دنیای شبکه شده ی امروز این چنین نیست.

اگر عالم را به عنوان یک کل در نظر بگیریم در حقیقت به دلیل عدم توانایی در درک این سیستم بزرگ به عنوان یک کل، علوم مختلف به وجود آمده اند که از مقیاس های کوچک زیر اتمی تا مقیاس های بسیار بزرگ در سطح کهکشان ها را پوشش دهند.

در همین راستا علومی با نام های فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست شناسی، اقتصاد و بسیاری دیگر شکل گرفتند که هر کدام در مقیاس به خصوصی به بررسی می پردازند. اما آیا با نگاه سیستمی می توان قوانین یکسان یا اصول مشترکی در این سطوح مختلف و به ظاهر جدا از هم پیدا کرد؟

این هدف اصلی علمی به نام علوم پیچیدگی است. علمی که به دنبال یافتن نظم در بی نظمی، خود سازماندهی و نوظهوری در بسیاری از سیستم های متفاوت می باشد.

این کتاب در سال ۲۰۱۰ در آمریکا برنده ی جایزه ی انجمن فی بتا کاپا شده است. همچنین توسط سایت آمازون به عنوان ده کتاب برتر علمی سال ۲۰۰۹ معرفی شده است.
صفحات کتاب :
509
کنگره :
‏‫Q175/32‭‬ ‭/پ9‏‫‭م9 1392
دیویی :
501
کتابشناسی ملی :
2713083
شابک :
978-964-2995-68-4
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه پیچیدگی