امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟
"کافکا و عکاسی" نوشته کارولین داتلینگر از اعضای گروه کافکا پژوهی دانشگاه آکسفورد و پایان نامه دکترای وی در رشته ادبیات آلمانی در دانشگاه کمبریج است.

کتاب «کافکا و عکاسی» می خواهد نشان دهد که کافکا در طول زندگی اش، عکاسی را به عنوان رسانه یی جذاب و ذاتا مشکل ساز به شمار می آورده، رویکردی که به نوشته های شخصی و هم چنین داستانی اش نیز تسری پیدا کرده است. او در سراسر عمر خود مجذوب عکاسی بود؛ اولین تعامل ادبی او با این رسانه به سال های مدرسه برمی گردد و تا مدت کوتاهی قبل از مرگ، به نوشتن درباره عکاسی ادامه داد.

عکاسی و عکس ها از شاخصه های مهم در سه رمان و چند اثر کوتاه ادبی مشهور او است و هم چنین زمینه ای ثابت در نامه ها و یادداشت های روزانه اش است. هرچند کافکا برای احراز نتایج سودمند یا خلاق، دوربین واقعی به کار نمی بندد، اما نوشته های او، در سطوح مختلف، موقعیت عکاس را به خود می گیرد.

«در واقع چهره من این چنین برآشفته نیست، خیرگی رویاییِ چشم هایم از تأثیر فلاش دوربین عکاسی است.» این ها بخشی از نامه کافکا به فلیسه بائر است که نشان می دهد کافکایی که می شناسیم، فقط کافکای داستان نیست، که عکاسی نیز هست.
صفحات کتاب :
303
کتابشناسی ملی :
3840610
شابک :
‏‫‬‮‭978-600-6955-25-4
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه کافکا و عکاسی