امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟
کتاب بهترین خواندنی های تاریخ (جلد اول)، نوشتۀ رضا سلیمی فامنینی همدانی، شامل 144 حکایت جالب تاریخی کوتاه و خواندنی است که فایده و حکمت پرداختن به تاریخ را برای ما آشکار می سازد.

خواندنی های تاریخ، از مسیر و معبر کاروان گذشتگانی می گوید که غالباً گذرگاه آیندگان است. چرا که اغلب گذشتگان، بسیاری از آزمودنی ها را در طول زندگی تجربه کرده اند و تا حد امکان راه خود را از چاه جدا کرده اند و حتی آنان که در چاه خطاهای خود نیز گرفتار آمده اند، چراغ خطری برای آیندگان گشته اند و از آنجا که آزموده را آزمودن خطاست، مطالعه و دقت در زندگی و احوالات گذشتگان، طریق درست را نمایان می کند.

در بین دانشمندان اهل فن، بر سر مدت زندگی نوع بشر در این کرۀ خاکی اختلاف هایی وجود دارد ولی آنچه مورد اتفاق و تأیید همه است، این است که سال های بی شماری است که ابناء بشر، طلوع و غروب خورشید و گرمای تابستان و سرمای زمستان کره زمین را تجربه می کنند و پس از کوته زمانی سر در تراب کشیده اند و عرصه را به نو رسیدگان وا گذاشته اند. آمد و شد میلیاردها بشر در این جهان، هر کدام داستانی و سرگذشتی دارد، شنیدنی و خواندنی و به قولی هر سنگ قبر یک کتاب و سند تاریخی است که بدون شک موجب عبرت و ازدیاد خرد می گردد.

آنچه از داستان زندگی گذشتگان در دسترس قرار دارد و اغلب به صورت مکتوب در خانه ها و کتابخانه ها مضبوط مانده، بیشتر شامل سرگذشت کسانی است که در روند تاریخ مؤثر بوده اند و به عبارت دیگر به تاریخ جهت و سرعت داده اند و نام خود را به حافظه آن سپرده اند. اما غرض از تدوین این کتاب؛ باید بگویم، این حلاوت و لطافت و زیبایی و آموزنده بودن سرگذشت ها و داستان های تاریخی است.

سعی شده تا این مطالب کوتاه از میان کتب قطور تاریخی که اغلب نوجوانان و جوانان از نزدیک شدن به آن ها واهمه دارند، خارج شده و در اندازۀ یک کتاب جیبی متنوع و پند آموز در اختیار خوانندگان گرامی، بخصوص جوانان عزیز قرار داده شود.
صفحات کتاب :
169

کتاب های مشابه بهترین خواندنی های تاریخ