امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
نوشتاری که در اختیار شما خواننده محترم قرار دارد، برگرفته شده است، از زندگی سراسر آموزنده نهمین ستاره فروزنده; و پیشوای بشریّت، حجّت خداوند برای هدایت بندگان، آن شخصیّت برگزیده و ممتازی که همچون حضرت عیسی مسیح و بعضی دیگر از انبیاء الهی (علیهم السلام) در سنین کودکی به مقام والای امامت و ولایت نائل آمد و در بین اهل بیت عصمت و طهارت به عنوان «جوادالأئمّه» معروف گردید.

خداوند متعال در ضمن حدیث لوح - منسوب به حضرت فاطمه زهراء (علیها السلام)، در جلالت و عظمت حضرت جواد الأئمّه (علیه السلام) - فرمود: او خلیفه برحقّ و وارث علوم می باشد، او معدن دانش ها و مخزن اسرار خواهد بود، او حجّت و راهنمای خلق است، هر که به او ایمان آورد و به امامت و ولایت او در عمل و گفتار معتقد باشد، بهشت برین جایگاهش خواهد بود.

و جدّ بزرگوارش رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) در معرّفی آن حضرت فرموده است:
خداوند متعال نطفه او را پاک و مبارک و رضایت بخش قرار داد; و نامش را به عنوان محمّد بن علیّ (علیه السلام) برگزید، او شفیع شیعیان خواهد بود; و وارث تمام علوم می باشد.

احادیث قدسیّه و روایات متعدّده در منقبت و عظمت آن امام معصوم و والامقام، با سندهای بسیار متعدّد در کتاب های گوناگون، وارد شده است.

و این مختصر ذرّه ای از قطره اقیانوس بی کران وجود جامع و کامل آن امام همام می باشد، که برگزیده و گلچینی است از ده ها کتاب معتبر، در جهت های مختلف:
عقیدتی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، تربیتی و ... .
صفحات کتاب :
136
کنگره :
BP36‭/ص‌24چ‌932 1381
دیویی :
‭297/68
کتابشناسی ملی :
‭م‌79-5923
شابک :
‭978-964-7643-07-8
سال نشر :
1381

کتاب های مشابه چهل داستان و چهل حدیث از امام جواد (علیه السلام)