کتاب سلامت جامعه و محیط زیست pdf

محافظت از آلاینده ها

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,200
نظر شما چیست؟
طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، سلامتی آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی است و تنها عدم ابتلاء به بیماری یا ناتوانی و نقص عضو دلیل برسلامت و بهداشت نمی تواند باشد.

گرچه رعایت بهداشت فردی در سلامت انسان بسیار موثر است، اما علاوه بر آن رعایت بهداشت و حفاظت سلامت محیط زیست در محدوده شهر، کشور و حتی فراتر از مرزهای بین المللی می تواند ضامن سلامت انسان ها باشد. تندرستی انسان مرتبط با مجموعه مواد و فرآیندهای محیطی اطراف او، سلامت آب، خاک های کشاوری و سلامت هوا و دریاها است.

محیط مجموعه ای از عوامل و شرایط خارجی و تاثیرات وارده ناشی از آن ها بر زندگی یک موجود زنده است که شامل هوا، آب و خاک و روابط بین آن ها و موجودات زنده می باشد. کنترل عوامل محیطی در ارتقای سلامت انسان نقش اساسی و کلیدی دارد و آلاینده های محیطی می توانند هر سه بعد سلامت جسمی، روانی و اجتماعی انسان را با خطر مواجه سازند.

امروزه بیشتر این آلاینده ها ناشی از فعالیت های روزمره انسان ها و یا فعالیت های ویژه نظیر صنایع و ارتقای سطح فناوری است. موضوع بهداشت محیط، کنترل کلیه عواملی محیطی است که بالقوه و بالفعل تأثیرات سویی بر بقا و سلامتی انسان می گذارد و در مورد بهداشت حرفه ای به طور خاص به تشخیص، ارزیابی و کنترل خطرهای بهداشتی در محیط کار پرداخته می شود.

بهداشت محیط، مطالعه عوامل محیطی مضر برای سلامتی انسان و تشخیص و پیشگیری، رفع و کنترل اثرات سوء ناشی از این عوامل تلقی می گردد لذا تامین و حفظ سلامتی انسان هدف اصلی بهداشت محیط می باشد.
صفحات کتاب :
190
کنگره :
RA565‏‫‬‭/س8 1395
دیویی :
‏‫‬‮‭363/7
کتابشناسی ملی :
4226725
شابک :
978-600-369-048-6‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه سلامت جامعه و محیط زیست