امتیاز
5 / 4.6
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب راهنمای مصور سفر زیارتی عراق جهت آشنایی زائرین محترم عتبات عالیات در کشور عراق تهیه شده است، ویژگی های هر یک از شهرهای نجف، کاظمین، کوفه، کربلا، بغداد و سامرا شامل تاریخچه ی مراقد مطهر ائمه و یاران آنها، اماکن تاریخی، شخصیت‌های برجسته، زیارت نامه‌ها، نقشه های شهرها، اطلاعات عمومی کشور عراق در کتاب عراق تشریح شده و علاقه مندان را از مراجعه به کتب دیگر در این زمینه بی نیاز می سازد. کتاب عراق اثر احمد علوی و ناشر آن نشر معروف است.

خلاصه کتاب عراق

عناوین و سرفصل ها
برخی از سوره های قرآن کریم که در سفر زیارتی عتبات مورد نیاز است. نجف، کوفه، کربلا، کاظمین، بغداد، سامرا
ره‌توشه (اطلاعات عمومی کشور عراق)
در هر فصل تاریخچه، نقشه، زیارت و اطلاعات عمومی مورد نیاز و ارائه شده است و با تصاویر تمام رنگی خواننده را با کشور عراق و مراقد مطهر ائمه و یاران آنان آشنا می کند.

pdf کتاب راهنمای عراق برای استفاده در سفر اربعین که افراد به صورت مستقل و خارج از کاروان‌های منسجم به این سفر معنوی پا می‌گذارند بسیار مناسب است.

برشی از متن کتاب عراق

دوست داری قبل از رفتن به کربلا و زیارت عتبات، با سرزمین عراق و شهرها و جاهای دیدنی و زیارتگاه هایش و شخصیت امامان معصوم ( ع ) و اصحاب باوفای ایشان، آشنا شوی و بدانی که در این سرزمین چه گذشته است و جاهای دیدنی آن کجاست؟
کربلا و نجف و کاظمین و سامرا کجاست؟ چه شد که امامان ما در این شهرها شهید و مدفون شدند؟ چرا به زیارتشان می رویم؟ در زیارت، چه آدابی را بایست مراعات کنیم؟ مسجد کوفه و مسجد سهله کجاست؟ و خیلی سوال های دیگر …
هر چه آگاهی و شناخت های قبل از سفر زیادتر باشد، از این سفر مقدس لذت زیادتری می بری و دیدن شهرها، حرم ها و جاهای گوناگون، اطلاعات قبلی تو را به یاد می آورد و دیدارها، معنای دیگری می یابد و حس مناسبتری نمایان می کنی. محور زیارت ها و زیارت گاه های عراق، جمله است از :
نجف، کربلا، کاظمین و سامرا. اگر چه مسافران عتبات را « زائر کربلا » می گویند، ولی تنها زیارت کربلا نیست ؛ شهرها و حرم های دیگر و جاهایی که در حاشیه این شهرها یا بین این شهرهاست نیز زیارت می شود.

راهنمای مصور سفر زیارتی عراق pdf

در سفر به عراق باید برخی نکات ایمنی و بهداشتی رعایت شود و اگر به زودی قصد سفر به این کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما راهنمای مصور سفر به عراق را به صورت رایگان از فراکتاب دانلود و دریافت کنید. دانلود رایگان کتاب همراه شما در عراق می‌تواند در استفاده بهتر از این سفر زیارتی کمک شایانی کند.

نقشه کربلا pdf

بخش سوم کتاب به شهر مقدس کربلا پرداخته است و به عناوینی چون:
نقشه شهر کربلا طرح سفینة النجاة ویژگی های امام حسین (ع) ثواب پیاده روی برای زیارت نماز مسافر در حرم قتلگاه بوی سیب نخل مریم حضرت اباالفضل العباس (ع) قبله حاجات نهر علقمه رود فرات خیمه گاه تل زینبیه آثار باستانی کربلا زیارت عاشورا طفلان مسلم و ... اشاره شده است.

نقشه راههای عراق pdf

آمادگی برای سفر و معرفی شهرهای: نجف کوفه کربلا کاظمین بغداد سامرا حله ، آشنایی با استان های عراق احکام دینی، ادعیه و زیارات شامل آداب، زیارت و احکام فقهی در این خصوص می شود. احکام و آداب سفر ایام زیارتی معصومین (ع) زیارت نیابتی مسیرهای تشرف به عتبات تقسیمات کشوری قومی و مذهبی عراق در بخش آمادگی برای سفر درج شده است.

نقشه حرم امام حسین pdf

در نقشه حرم ها و مساجد, برای سهولت زائران, اصالت به قبله داده شده و بالای صفحه قرار گرفته است. در نتیجه نقشه حرم ها, شمال به طرف پایین صفحه قرار می گیرد.

کتاب عراق pdf

دانلود کتاب راهنمای زائر عتبات عالیات در این کتاب راهنمای عتبات عالیات pdf وجود دارد.

متن زیارت امیرالمومنین در نجف pdf

علاوه بر سوره ها و زیارت نامه های دیگر زیارت امیرالمومنین نیز در این کتاب گنجانده شده است. قسمتی از متن زیارت از این قرار است:
﴿اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِی هَدٰانٰا لِهٰذٰا وَ مٰا کُنّٰا لِنَهْتَدِیَ لَوْ لاٰ أَنْ هَدٰانَا اللّٰهُ﴾، الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِی سَیَّرَنِی فِی بِلادِهِ، وَحَمَلَنِی عَلَیٰ دَوابِّهِ، وَطَویٰ لِیَ الْبَعِیدَ، وَصَرَفَ عَنِّی الْمَحْذُورَ، وَدَفَعَ عَنِّی الْمَکْرُوهَ، حَتَّیٰ أَقْدَمَنِی حَرَمَ أَخِی رَسُولِهِ صَلَّی اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ. «همۀ ستایش‌ها ویژۀ خداست که ما را به این سعادت اَبدی هدایت کرد و اگر خداوند ما را هدایت نمی‌کرد راه را نمی‌یافتیم»، خدای را سپاس که مرا در شهرهای خود حرکت داد و بر مرکب‌هایش سوار کرد و دور را برایم نزدیک ساخت و خطر را از من برگرداند و ناخوشایند را از من دور کرد تا مرا در حرم برادر رسولش (درود خدا بر او و خاندانش) وارد نمود.

اعمال مسجد کوفه پی دی اف

اعمال مسجد کوفه نیز در این کتاب پرداخته شده است که به صورت pdf ارائه می شود.

نقشه عراق pdf

با دانلود رایگان کتاب راهنمای مصور سفر زیارتی عراق، نقشه عراق به صورت مصور و رنگی در این کتاب در قالب pdf در دسترس علاقه مندان قرار داده شده است..

اماکن زیارتی عراق pdf

معرفی حرم مطهر امام علی (ع)، مقام حضرت مهدی (عج)، مرقد هود و صالح، مرقد آدم و نوح، مسجد حنانه، مسجد عمران بن شاهین، مسجد الخضراء، مسجد الرأس، مسجد شیخ طوسی، مسجد کوفه، حرم مسلم بن عقیل، مرقد مختار ثقفی، مرقد میثم تمار، مسجد صعصعه بن صوحان، خانه امام علی (ع)، مرقد خدیجه دختر حضرت علی (ع)، مرقد اولادالحسن، مرقد سید ابراهیم غمر، قصر دارالاماره، حرم امام حسین (ع)، حرم مطهر حضرت عباس (ع)، زیارتگاههای کاظمین، زیارتگاههای سامراء

کتاب عراق

راهنمای مصور سفر زیارتی به عراق» به گردآوری احمد علوی(-۱۳۴۰)، است.

این کتاب جاذبه‌های گردشگری مذهبی و زیارتی کشور عراق را همراه با تصاویر متعدد از این مکان‌ها گردآورده است.

دانلود کتاب عراق

شما می‌توانید دانلود رایگان کتاب همراه شما در عراق از سید احمدی علوی را از فروشگاه اینترنتی فراکتاب انجام دهید.

معرفی کتاب عراق؛ راهنمای مصور سفر زیارتی عراق

مشخصات کتاب عراق در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: معروف
نویسنده: سید احمد علوی
تعداد صفحه: 588
موضوع: راهنمای مصور سفر زیارتی عراق
قالب: pdf اختصاصی رایگان

 

 

شابک :
978-600-8916-00-0
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
588
کنگره :
BP263‏‫‬‮‭/ع8ر2 1394
دیویی :
297/764
کتابشناسی ملی :
3373462

کتاب های مشابه عراق