کتاب هدایت سوم pdf

خاطرات سردار محمدجعفر اسدی از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,050
نظر شما چیست؟
هدایت سوم به زعم مولف و مخاطبانی که کتاب را مطالعه کرده اند، اثری است که روایتگر ایثارگری و شهامت و پایمردی شخصیت هایی چون سردار محمدجعفر اسدی است. کسانی که بی تردید، بودن امروز ما، وامدار مقاومت آن ها است.

این کتاب فصل های مختلفی را در بر می گیرد که "شروع بعد از پایان"، "اولین شعله ها"، "پیژامه تقوا"، "شوق آمدن"، "ودیعه وداع"، "اطلاعات روحی"، "هدایت سوم"، "تاوان ایران گیت"، "دروغ جاویدان"، "پارتی بازی خدا"، "از صبح انتظار تا شب آغاز"و... برخی از این فصل ها به شمار می روند.

کتاب "هدایت سوم" از دوران نوجوانی سردار اسدی آغاز می شود و تا پایان جنگ تحمیلی ادامه می یابد. دوران نوجوانی ، جوانی و آشنایی با آیت الله مدنی، مبارزات قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی از جمله بخش های مهم این کتاب به شمار می رود. "هدایت سوم"به بیان ساده تر در قالب فصل های مختلف به تبیین صد و پنجاه خاطره از این سردار جنگ پرداخته و خاطرات او را به گونه داستانی ذکر کرده است.

اگر چه، کتاب "هدایت سوم" بخش های متفاوتی را به لحاظ خط سیر زندگی شخصیت اصلی اثر در بر می گیرد، اما این فصول در عین مستقل بودن به شکل یکپارچه روایت شده اند و عبور کردن از یک فصل و رسیدن به بخش بعدی موجب می شود تا مخاطب، خط داستان را گم کند. در واقع، هر یک از فصل های کتاب به شرح و توضیح یک برهه زمانی از زندگی محمد جعفر اسدی اختصاص دارد.

یکی از نقاط برجسته این کتاب خاطرات جذاب سردار اسدی از یک سال اول جنگ تحمیلی و دفاع در برابر نیروی های بعثی بود. خاطراتی که تا کنون کمتر از سوی رزمندگان شنیده شده است. در این کتاب خاطرات به هم پیوسته و مرتبط آورده شده است تا برای مخاطب جذاب تر باشد. همچنین در این کتاب برای اولین بار خاطراتی از حاج داوود کریمی، شخصی که در شش ماه اول جنگ تحمیلی مسئولیت ستاد هماهنگی جبهه جنگ را بر عهده داشت بیان شده است.
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
3361063
شابک :
‭978-600-175-651-1
سال نشر :
1393
شابک دیجیتال :
978-600-03-2696-8
صفحات کتاب :
386
کنگره :
‫DSR1629‭/‮الف‬47آ3 1393

کتاب های مشابه هدایت سوم