امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,400
نظر شما چیست؟
راهپیمایی 22 بهمن یک آیین ویژه و اصالتا ایرانی است به نوعی که راهپیمایی هایی که در ایران وجود دارد در هیچ جای دنیا نه وجود داشته نه وجود دارد. این کتاب در حوزه جامه شناسی مردم شناسی راهپیمایی است.

تلقی راهپیمایی به عنوان یک نماد اساساً اشتباه است. چراکه راهپیمایی نماد نیست بلکه نهاد است و اتفاقاً مهم ترین و اساسی ترین نهاد انقلاب اسلامی همین راهپیمایی 22 بهمن است. راهپیمایی هم عامل اجتماعی ایجاد انقلاب است و هم عامل اجتماعی بقای انقلاب.

این کتاب در حقیقت یک کتاب نظری است که برای علاقه مندان به مطالعه حوزه های اجتماعی و علوم انسانی و هم برای کسانی که در حوزه برگزاری و مدیریت مناسک مذهبی یا انقلابی و شهری دخالت دارند کاربرد دارد.

این کتاب به دلیل اینکه برای بار اولین به مسئله راهپیمایی به عنوان یک پدیده اجتماعی توجه می کند و سعی دارد آن را از ابعاد مختلف بررسی کند. زمینه بسیار مناسبی برای پایان نامه ها و مطالعات بعدی خواهد بود ازاین رو این کتاب برای دانشجویان ارشد و کسانی که حوزه های مطالعات اجتماعی مشغول هستند بسیار کاربردی خواهد بود.

راهپیمایی صورت اجتماعی و عینی انقلاب اسلامی است. این پدیده منحصر به فرد انسانی که متغییر متمایز کننده ابعاد انسانی و مردمی انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها و تحرکات سیاسی اجتماعی جهان است تقریبا هیچ مشابهی در جهان ندارد.

راهپیمایی صورت مبارزاتی مردم ایران برای براندازی یک رژیم وابسته به غرب بود که تحلیل آن حتی در سطح نشانه شناختی می تواند به شناخت ماهیت متفاوت انقلاب ایران از سایر تکاپوهای براندازانه و مبارزه ای جهان در سده اخیر کمک شایانی کند. راهپیمایی در عین حال از عوامل اصلی بقا و تطور رو به رشد انقلاب اسلامی ایران نیز هست.
دیویی :
‭302/33
کتابشناسی ملی :
4136548
شابک :
978-600-03-0381-5
سال نشر :
1393
شابک دیجیتال :
978-600-03-2708-8
صفحات کتاب :
373
کنگره :
‏‫‭HM871‏‫‭/س8 1393

کتاب های مشابه جامعه شناسی راهپیمایی 22 بهمن