امتیاز
5 / 4.8
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,400

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
بیان ارتباط قیام امام حسین و حضرت مهدی(عج)

همه ی انبیاء و ائمه و حتی خود حضرت سیدالشهداء (ع) به آینده ی موعود نظر داشتند و ظهور مهدی را می طلبیدند. لذا امام حسین (ع) به دنبال نتیجه ی زودرس حرکت خود نبود و علی رغم نگرانی های اطرافیان مبنی بر شهادت ایشان و بنی هاشم و اسارت حرم پیامبر در کربلا، ایشان به این امور به دیده ی مقدمات لازمی که باید تحقق یابند تا فرایند استخلاف الهی در محور زمان و در سطح زمین انجام گردد می نگریستند.

چنانکه وقتی عبدالله بن عمر از فاجعه ای که در شرف تکوین است، اظهار نگرانی می کند، حضرت سیدالشهدا با متانت می فرمایند: «ای اباعبدالرحمن آیا نمی دانی از کوچکی دنیا بر خدا این است که سر یحیی بن زکریا به یکی از ستمکاران بنی اسرائیل هدیه شد و آیا نمی دانی بنی اسرائیل در فاصله ی یک طلوع فجر تا طلوع خورشید، هفتاد پیامبر را کشتند و سپس در مغازه های خود نشسته و مثل هر روز به معامله پرداختند؟

انگار که هیچ کاری نکردند و خدا هیج تعجیل بر آن ها نکرد بلکه به آن ها مهلت داد و آن ها را مؤاخذه نمود، مؤاخذه ی عزیز و صاحب انتقام. ای اباعبدالرحمن تقوا پیشه کن و دست از نصرت من برندار.

... نقش آفرینان حرکت سرخ حسینی، جلوه ی آن ظهور موعود را پیشاپیش محقق دیده و خلافت را به حسن وجه در دست حضرت حجت می دیدند. به همین دلیل شاید شهادت و اسارت ظاهراً نتیجه ی روز عاشورا بود ولی در باطن حرکت و قیام حق جویانه، خط بطلان و خذلان و شکست دورویان و ستمگران تاریخ را رقم زد.

جالب است که در کتاب عهدین که فعلاً دست مسیحیان است، نیز مطالبی در مورد ظهور حضرت مهدی وجود دارد.
***
کتاب «از حسین تا مهدی (علیهما السلام)» کتابی است روشنگر راجع به علت نهایی قیام امام حسین (علیه السلام) و قیام امام عصر (عج). در این کتاب ارتباط عمیقی را بین امام حسین (ع) و امام زمان (عج) می یابیم و علت قیام عاشورا و دیگر عملکردهای ائمه ی معصوم (ع) را طور اختصار درمی یابیم.

«سید مجتبی حسینی» نویسنده ی این کتاب، با ترسیم دقیق تفکرات شیعی، به بررسی این دو قیام بسیار مهم در تاریخ پرداختند.
صفحات کتاب :
60
کنگره :
BP51‏‫‬‭‭/‮الف‌‬45 1383
دیویی :
‏‫‬‭297/959
کتابشناسی ملی :
‭م‌83-15053
شابک :
964-6968-54-6
سال نشر :
1383

کتاب های مشابه از حسین تا مهدی