خلاصه کتاب آی کیو مالی

برای ثروتمند شدن IQ مالی خود را افزایش دهید

امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
در کتاب آی کیو مالی، رابرت کیوساکی از ۵ آی کیو مالی صحبت می کند که ثروتمندان به واسطه آنها به ثروت رسیده اند. بازارهای مالی مانند بورس، سکه، املاک و طلا امروزه به شدت در حال از دست دادن ارزش خود هستند و تنها راه نجات از بحران و موفقیت مالی پرورش ۵ آی کیو مالی است.

کیوساکی در کتاب آی کیو مالی (Rich Dad s Increase Your Financial IQ: Get Smarter With Your Money) به صورت ملموس و به دور از شعار، آی کیوهای مالی معرفی شده را شرح می دهد و با بخش بندی صحیح و واضح آن ها را توضیح می دهد. ۵ آی کیو مالی از نظر او درآمد بیشتر، نگهداری از آن، برنامه ریزی مالی، افزایش دانش مالی و استفاده از اهرم است. همچنین در فصل های پایانی کتاب سعی می کند روش های استفاده از این ۵ هوش مالی را با مثال هایی از وارن بافت برای خواننده ها روشن تر کند.

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) دوران کودکی جالبی داشته و از تجربه دو پدر بهرمند شده است! یکی پدر واقعی او که فردی تحصیل کرده با شغل دولتی و عالی بود اما زندگی متوسطی داشت و رابرت در کتاب هایش او را پدر فقیر معرفی می کند و دیگری پدر دوست صمیمی اش بود که فردی بدون تحصیلات دانشگاهی بود اما توانسته بود یک میلیونر خودساخته شود و رابرت نام او را پدر پولدار گذاشته بود.

اولین و معروف ترین کتاب وی پدر پولدار پدر فقیر است که به نظرهای این دو پدر و دوران کودکی اش می پردازد اما او در ادامه سری کتاب هایش به صورت تخصصی به بیان نظرهای پدر پولدار و ارایه راهکارهای هوشمندانه و ملموس برای رسیدن به ثروت می پردازد. وی علاوه بر نویسندگی یکی از ثروتمندترین افراد امریکا و فعال در حوزه سرمایه گذاری املاک و مستغلات است.

کتاب آی کیو مالی، در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره مند شوید. میکروکتاب ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه نویسی برای شما چکیده شده اند. شما با خواندن آن ها همان اطلاعات مفیدی را دریافت می کنید که مطالعه کتاب اصلی در اختیارتان می گذارد.

اما میکروکتاب می خواهد فرهنگ کتاب خوانی را گسترش دهد و به همه افراد در شرایط مختلف کمک کند تا حداقل ماهی ۵ کتاب بخوانند. میکروکتاب ها در واقع چکیده ای مهم از کتاب ها هستند که شما بتوانید آنها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان های پرت زیادی داریم که می توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب ها شامل بخش های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می کنید. در بخش بعدی مقدمه یا توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید دریک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

کتاب های مشابه آی کیو مالی