امتیاز
5 / 4.8
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,400

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
مقایسه شباهت های حضرت خاتم الانبیاء با خاتم الاوصیاء(ع)

پروردگارا! برای پیامبر، صلی الله علیه وآله، در سایه لطف خود، جای با وسعتی بگشای، و از فضل و کرمت پاداش او را فراوان گردان.

خداوندا! کاخ آیین او را از هر بنایی برتر و مقام او را در پیشگاه خود گرامی تر گردان و نوری را کامل گردان، و پاداش رسالت او را پذیرش گواهی و شفاعت و قبول گفتار او قرار ده، زیرا که دارای منطقی عادلانه، و راه جدا کننده حق از باطل بود.

بار خدایا! بین ما و پیغمبرت در نعمت های جاویدان، و زندگانی خوش، و آرزوهای برآورده، و خواسته های به انجام رسیده، در کمال آرامش، و در نهایت اطمینان، همراه با مواهب و هدایای با ارزش، جمع گردان!

آن چه خواندید، فرازهایی بود از دعای امیرالمؤمنین(ع) درباره حضرت محمد مصطفی(ص) که مطلع کتاب ارزشمند «دو خاتم» می باشد.

«دو خاتم، علیهالسلام» شرح شباهت ها و سنت های حضرت نبی اکرم و حضرت مهدی صلوات الله علیهم است در این رابطه در بخشی از این کتاب از لسان مبارک امام حسن عسکری می خوانیم:

سپاس پروردگاری را که مرا از دنیا نبرد تا این که جانشینم را، به من نشان داد. همو که شبیه ترین مردم از لحاظ روحیات و شمایل به رسول اکرم، صلی الله علیه و آله، میباشد؛ خداوند متعال از او در غیبتش محافظت می کند و پس از آن ظاهرش می نماید تا زمین را آکنده از عدالت و قسط کند، همان گونه که مملو از جور و ظلم شده باشد.»

این اثر خواندنی در سال 1383 به همت واحد پژوهش و تحقیق مؤسسه فرهنگی موعود تألیف شد و توسط انتشارات همین مؤسسه به چاپ رسید.

«دو خاتم شامل دو فصل» کلی است که هر کدام به چند بخش مجزا تقسیم می شوند عناوین فصل ها عبارتند از:
1) شباهت های دو خاتم علیهم االسلام
2) نسبت های دو خاتم علیهم االسلام
حسن ختام این کتاب، دعا برای ظهور امام عصر(عج) می باشد. امید که این اثر بتواند پنجره ای تازه فراروی خوانندگان عزیز بگشاید. ان شاءالله.
صفحات کتاب :
59
کنگره :
‏‫‭‭BP143/9‏‫1386 ‭/د85‬
دیویی :
‏‫‬‭297/218
کتابشناسی ملی :
‭م‌83-28949
شابک :
978-964-6968-65-3
سال نشر :
1386

کتاب های مشابه دو خاتم