امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
بلندای مقامات اهل بیت(ع)، به قدری رفیع است که درک حقیقت آن، از حدّ توان و ظرفیّت محدود انسان های معمولی خارج است. از همین روست که بیان می کنند حدیث ایشان و امر ایشان صعب مستصعب است و جز پیامبران مرسل، ملائک مقرّب و قلب آدم هایی که خداوند آن را مهیّا کرده و آزموده، کسی قادر به تحمّل آن همه نیست.

در روایتی عبدالرّحمن بن کثیر از حضرت صادق(ع) نقل کرده است که فرمودند:
«چند نفر خدمت امام حسین(ع) رسیده و عرض کردند: با ما سخن بگو در مورد فضل و مقامی که خدا به شما عنایت کرده است!
امام فرمودند: «شما طاقت آن را ندارید و نمی توانید تحمّل کنید!»
گفتند: چرا ما می توانیم تحمّل کنیم.
فرمودند: «اگر واقعاً تحمّل دارید، دو نفرتان بروید کنار تا با یک نفر از شما صحبت کنم، اگر او توانست برای شما نیز خواهم گفت.» آنگاه دونفرشان به کناری رفتند و حضرت با یک نفر از آن ها صحبت کرد.

آن مرد از جای حرکت کرد؛ در حالی که هوش از سرش پریده بود و با حالت مخصوص که حاکی از بی تابی تمام بود، رفت. آن دو نفر دیگر که دوستش بودند، با او صحبت کردند؛ ولی او نتوانست به آن ها چیزی بگوید و سپس هر سه نفر رفتند.»
***

«معرفت امام» عنوانی است که «اسماعیل شفیعی سروستانی» بر روی ششمین جلد از مجموعه ی معرفتی «حریم یار» گذارده است. کتابی که مملوّ از آگاهی ها و معارفی است که هر مؤمن مسلمان باید درباره ی «امام» و «مقام امامت» بداند تا با دستگیری آنان به نجات و رستگاری برسد. چنانچه نویسنده ی کتاب در ابتدای آن اهمّیت موضوع را این چنین یادآور می شود:
«اوّلین فصل کتاب به انتها نرسیده بود که موضوع «عهد امام و عهد با امام»، بی اختیار قلم مرا به میدان «معرفت امام» کشید.

راه بازگشتی نبود، دستی پنهان در کار وارد و مرا و قلم مرا به آن سو رهنمون شده بود؛ گویی مرا متذکّر می ساختند: همه راه ها به معرفت امام و همه رهرو ها بدان سو دلالت می شوند؛ اگر خدا بخواهد! هشدار!

چگونه ممکن است کسی بی معرفت درباره امام، در حلقه یاران و یاری دهندگانش وارد شود؟ و از اینجا، اثری که اینک فراروی شماست، متولّد شد.

معرفت امام، شرط ضروری ورود به خیل یاران و یاری دهندگان هر امام معصوم و منصوب از سوی حضرت حق و از جمله حضرت خاتم الاوصیاء، امام مهدی(عج) است.»

واکنش خواننده پس از پایان کتاب: به خودتان خواهید گفت:

«اکنون زنده ام؛ پیش از این مُرده بودم...»
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
320
کنگره :
‏‫‬‭BP224/4‏‫‭/ش74م6 1395
دیویی :
297/462
کتابشناسی ملی :
4304324
شابک :
978-964-2918-52-2

کتاب های مشابه معرفت امام