امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000
نظر شما چیست؟
اگر به «جورج اورول»، نویسنده ی متبحّر، مشهور و توانمند انگلیسی علاقه مندید ولی برای خواندن آثار او زمان کافی نداشته و یا مطالعه شان در حوصله ی شما نمی گنجد، کتاب «زندگی جورج اورول» انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

این کتاب برخلاف آن چه از نامش استنباط می شود، تنها به زندگی خصوصی این نویسنده ی محبوب نپرداخته هرچند که مطالعه ی زندگی نامه ی صاحب آثاری همچون:
«قلعه حیوانات»،
«1984»،
«تنفس هوای تازه»،
«پول ... و دیگر هیچ» و ...
مطمئناً خواندنی بوده و خالی از لطف نمی باشد بلکه با نگاهی کلی در آثارش، مخاطبان را با فراز و فرود افکار «اورول» در تک تک آن ها آشنا نموده و این که یک رمان در چه بازه ی زمانی و در کدام جغرافیا نوشته شده، چه عواملی در نگارش آن سهیم بوده، نویسنده تحت چه الهاماتی کاراکترهای آن را خلق کرده و وقایع تاریخی که هم زمان با دوران کوتاه زندگی وی اتفاق افتاده و بر افکار و آثار وی اثر مستقیم گذاشته را مورد بررسی قرار داده است.

چکیده ای از متن:
«... بینش آزاد، زبان نیرومند، نقطه نظرات خصوصی، ادبیات آزادی خواهانه، تخیلاتی که تنها در آزادی تولید مثل می کنند، نویسنده ای بر کنار از همه ی فعالیت هایی که ممکن است به عنوان یک شهروند انجام دهد و گریزان از فریب خوردن؛ این ها سیمای قهرمانان غیرخیالی اورول هستند، روشن فکران ادبی سنتی. و ... »
کتابشناسی ملی :
۴۸۲۴۱۹۷
شابک :
978-600-8137-62-7‬
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
224
کنگره :
‏‫‬‭۸۲۳/۹۱۲‏‫‭‮الف‬۹۲۴ز ۱۳۹۶
دیویی :
PR

کتاب های مشابه زندگی جورج اورول