امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
نظر شما چیست؟
خدا حفظ تان کند، دکتر که وارکیان، احتمالاً عجیب-و-غریب ترین مجموعه یادداشت هایِ کوتاهی است که تاکنون خوانده اید. کورت ونه گات جونیور، این بار در نقشِ خبرنگارِ ایستگاهِ رادیوییِ WNYC، خودش را به مهم ترین زندانِ تگزاس می برد، تا به لطف دوستِ واقعاً صمیمی اش، دکتر که وارکیان، در سالنِ مجهزِ مرگ این زندان نیمه جان بشود، از تونلِ آبی بگذرد، و در آن دنیا با شخصیت هایی گوناگون، درست دمِ در بهشت مصاحبه کند و برگردد، و سپس متن هایِ کوتاه خود را در برنامه هایِ نود ثانیه یی این رادیو بخواند.

مجموعه ی این مصاحبه ها را انتشارات هفت داستان [سِوِن استوریس] در سالِ 1999 به بازار کتاب جهان هدیه کرد. در این 21 متنِ کوتاه، می توانید مصاحبه هایی را بزرگ ترین چهره هایِ جهان بخوانید، از ویلیام شکسپیر و آدلف هیتلر گرفته تا آیزاک آیزاموف و مری شِلی، ولی بقیه هم فراموش نشده اند، چهره هایِ محبوبِ آمریکایی و آدم هایی ساده، همه در چهارچوب این تصویرها قرار می گیرند، تا ونه گات یک بار دیگر نبوغِ خودش را نشان بدهد.

متن هایِ ونه گات، صرفاً برای تفریح نوشته نشده اند، بل که هدفی جدی ورایِ این متن هایِ شاد و شنگول قرار گرفته است، تا نشان بدهد که بهشت و جهنم، دقیقاً چیزی است که در همین دنیا برای مردمان زمین می سازیم.

در کتابی که به دست گرفته اید، علاوه بر این 21 متن، یکی از کامل ترین زندگی نامه هایِ کوتاهِ کورت ونه گات را هم می خوانید، که سوزان فارِل نوشته است. می توانید در این زندگی نامه، علاوه بر سیر و روند زندگیِ ونه گات، با کلِ آثار، و البته اهمیتِ ادبیِ آن ها آشنا شوید، بازخوردهایِ نوشته هایِ ونه گات در جامعه یِ آمریکا را ببینید، و مهم تر از همه، از یک زندگیِ کاملاً ادبی لذت ببرید.
صفحات کتاب :
106
کنگره :
PS3571/ ن9‏‫‬‭خ4 1389
دیویی :
823/912
کتابشناسی ملی :
2042768
شابک :
‏‫‬‮‭‫‬‭9789642432301
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه خدا حفظ تان کند، دکتر که وار کیان