امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
35,000
30%
ت 24,500
نظر شما چیست؟
کتاب تحلیل واقعه عاشورا، فصل چهارم کتاب حماسه حسینی (جلد 1) اثر استاد شهید مطهری است که به علت جذابیت مطالب آن و درخواست های مکرر علاقه مندان آثار استاد شهید، به صورت مستقل نیز چاپ شده است.

کتاب تحلیل واقعه عاشورا مشتمل بر چهار سخنرانی از استاد شهید آیت اللّه مطهری درباره حادثه کربلاست که در زمان ها و مکان های مختلف ایراد شده و قبلا در کتاب های حماسه حسینی و پانزده گفتار به چاپ رسیده ولی نظر به این که این دو کتاب حجم زیادی دارند و این گفتارها در آنجا به چشم نمی آیند و به دلیل درخواست برخی علاقه مندان آثار آن عالم ربانی، به صورت مجزا نیز به چاپ می رسند؛ همچنان که بخش های دیگر کتاب حماسه حسینی نیز به صورت جداگانه منتشر می شوند.

گفتار اول تحت عنوان «تحلیل واقعه عاشورا» در سال 1356 هجری شمسی در یکی از جلساتی که به طور هفتگی در برخی منازل تهران برقرار و موسوم به «جلسه یزدیها» بود ایراد شده است.

«نقش حادثه کربلا در تحول تاریخ اسلامی» عنوان گفتارهای دوم و سوم است که در سال 1352 هجری شمسی در شب عاشورا و شب یازدهم محرم در مسجد امیرالمؤمنین تهران ایراد گردیده است.

گفتار چهارم تحت عنوان «شعارهای عاشورا» سخنرانی معروف استاد شهید درباره حادثه کربلاست که توأم با گریه شدید ایشان است. این سخنرانی در روز عاشورا و در حدود سال 1352 هجری شمسی در مسجد جامع نارمک تهران ایراد شده است.

گفتارهای اول تا سوم بیشتر تحلیل تاریخی واقعه عظیم کربلا و آثار آن است و گفتار چهارم در واقع به اهداف و شعارها و جنبه عاطفی و احساسی این حادثه پرداخته است.

این چهار گفتار مانند سایر آثار آن اسلام شناس عظیم الشأن و آن متفکر و فیلسوف و فقیه عالی مقام و حاصل عمر و پاره تن امام خمینی، پرنکته و بدیع و روانبخش است. امید است که در جهت شناخت درست حادثه کربلا و درس آموزی از آن و لاجرم تأثیرگذاری این حادثه در زندگی ما مفید واقع شود. از خدای متعال توفیق خدمت مسألت می کنیم.
کنگره :
‏‫‬‭BP41/5‏‫‭‏‫‭/م6ت3 1391
دیویی :
‏‫‬‭297/9534
کتابشناسی ملی :
3018582
شابک :
978-964-7299-89-3‬‬‬
سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
116

کتاب های مشابه تحلیل واقعه عاشورا