نظر شما چیست؟
کتاب گفت و گوی چهارجانبه، متن سخنان استاد شهید مطهری، آیت الله خامنه ای، استاد فخرالدین حجازی و دکتر علی شریعتی در مجلسی است که در حدود سال 1355 هجری شمسی در تهران در یک منزل شخصی برگزار شده است.

مطالبی که در این محفل مطرح شده به خوبی فضای فکری و فرهنگی جامعه خصوصاً دانشجویان و روشنفکران آن زمان یعنی سال های نزدیک به انقلاب اسلامی را نشان می دهد و خواننده را به آن سال ها باز می گرداند و در آن فضا قرار می دهد. این سخنان ضمن اینکه ویژگی های فکری هر یک از صاحب نظران فوق الذکر را آشکار می سازد، حاکی از نکته سنجی و انحراف شناسی و استقامت رأی استاد مطهری می باشد.

مطالعه کتاب گفت و گوی چهارجانبه، درس هایی نیز برای امروز ما دارد و برای همگان مفید است. بهتر است شرح آن مجلس را از زبان استاد مطهری در کتاب نهضت های اسلامی در صدساله اخیر بشنویم:

در حدود یک سال و هشت ماه پیش، یعنی در شب دوازدهم محرم 97 به مجلسی دعوت شدم که جمعی از آقایان و خانم های مسلمان حضور داشتند. قبلاً پیش بینی نمی کردم که به چنین مجلسی دعوت شده ام، می پنداشتم به جلسه ای خصوصی مرکب از سه چهار نفر از دوستان خصوصی باید بروم.

در آن جلسه سه چهار نفر از صاحب نظران و متفکران اسلامی هم حضور داشتند که اکنون برخی از آن ها در خارج ایران به سر می برند و برخی در تبعیدند و برخی به رحمت حق پیوسته اند.
صفحات کتاب :
54
کنگره :
BP10‏‫‬‭‭/گ75 1382
دیویی :
‭297/08
کتابشناسی ملی :
‭م‌82-2005
شابک :
964-7299-33-8
سال نشر :
1382

کتاب های مشابه گفتگوی چهار جانبه