امتیاز
5 / 4.2
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
یکی از خصوصیّات و ویژگی های درس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیراز مدظله، که آن را از دیگر دروس مشابه متمایز می کند، پرداختن به مسایل و معضلات و شبهات جامعه در ضمن مباحث علمی تخصّصی است.

مثلاً هنگامی که در بحث ازدواج، به ازدواج مسلمانان با غیر مسلمانان، مخصوصاً پیروان زردشت، رسیدند با توجّه به وجود زردشتیان در بعضی از مناطق کشور به شرح کافی پیرامون این آیین و نحوه ی ارتباط مسلمانان با آن ها پرداختند. یا هنگامی که در مبحث دیات به دیه ی ولد الزنا رسیدند، در مورد همه ی مباحث مربوط به این موضوع از جمله برخی از محرومیّت هایی که فرزند نامشروع دارد بحث کردند. و نمونه های دیگری که نیاز به ذکر همه آن ها نیست.

در بحث حج نیز هنگامی که به بحث استمناء، که یکی از محرّمات احرام است، رسیدند با توجّه به ابتلای برخی از جوانان به این کار بسیار زشت و گناه بزرگ، جلساتی چند را به بیان و تشریح ابعاد مختلف آن پرداختند. تا از این طریق هم خانواده ها را متوجّه خطری که در کمین جوانانشان می باشد کرده باشند، و هم ابعاد مختلف این گناه بزرگ را برای جوانان تشریح نمایند، و هم ضررها و آثار شوم آن را به آن ها گوشزد کنند، و هم راهکارها و طرق رهایی و خلاص شدن از آن را به مبتلایان آن تعلیم دهند.

با عنایت به این که این مباحث صرفآ یک بحث علمی نبود، بلکه جنبه ی کاربردی نیز داشت، بصورت مستقل در اختیار شما خوانندگان محترم قرار گرفت، تا اگر خدای ناکرده در اطرافیان شما فردی مبتلا به خودارضایی است، بتوانید با آگاهی بیشتر به کمکش شتافته و او را نجات دهید.
این کتاب در پنج فصل تقدیم شما خوانندگان محترم می شود :
1 - اصل حرمت استمناء و خودارضایی با چهار دلیل محکم و غیرقابل انکار.
2 - معنای استمناء و مصادیق آن.
3 - ضررها و مفاسد متعدّد خودارضایی.
4 - مجازات آن.
5 - راهکارهای پیشگیری از خودارضایی.
سال نشر :
1390
صفحات کتاب :
59
کنگره :
BP250/55‏‫‬‭/ع77پ9 1390
دیویی :
297/632
کتابشناسی ملی :
2629323
شابک :
978-600-92281-8-8‬‬

کتاب های مشابه پنج نکته مهم درباره خود ارضایی