کتاب آشنایی با روش های جستجو در گوگل pdf

سازماندهی و بهینه سازی روش های جستجو اطلاعات

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,500
نظر شما چیست؟
دنیای اینترنت دائماً در حال گسترش و پیشرفت است، دنیایی که هر روز شاهد تحولات جدیدی می­ باشد. اینترنت، مهم­ترین پیشرفت خودش را مدیون شرکت نوظهور گوگل می ­داند. این شرکت به­ خاطر تکنولوژی ­های ابتکاری خودش، به سرعت در قلب کاربران نفوذ کرد و در عرض کمتر از یک دهه توانست خودش را به عنوان محبوب ترین موتور جستجو مطرح کند.

به طوری که حدود50% از کاربران موتورهای جستجوگر (حدود200 میلیون بازدید در روز) را به خود اختصاص داده است.

در دنیای ماقبل تکنولوژی، قبل از ظهور و حضور این سیل عظیم داده ­ها و اطلاعات، انسان باسواد کسی بوده است که در دنیای قلم و کاغذ دستی به جوهر داشت، که به نوعی واضح و گویاتر، توانایی خواندن و نوشتن داشته بود، ولی در دنیای بدور از قلم و کاغذ ظاهری و در عالم انبوه داده و نانو اطلاعات، دیگر این معیار و فاکتور جوابگوی سنجش توانایی علمی و تخصصی فرد نیست و می­ بایست به دنبال سنگ محک دیگری به غیر از خواندن و نوشتن رفت که متناسب و هماهنگ با تفکر و اندیشه خلاق و کنجکاوانه بشریت باشد.

این معیار را می­ باید به صورت یک فاکتور با حاوی تمامی اطلاعات انسانی، فارغ از قدرت تعقل، تفکر و اندیشه انسانی جست که به طور موجز و خلاصه می­ توان آن را دستگاهی انسان نما یا همان رایانه نام برد که به جزء خصیصه تعقل و تفکر و تامل از انسان چیزی کم ندارد و هرکه در این وادی بتواند این دستگاه انسان نما را به نوعی با خود به همراه برد شخصی با قدرت توانایی علمی بالا است.

همچنین از آنجایی که اکثر اطلاعات و مقالات در دنیای اینترنت قابل دسترسی می ­باشد یک محقق و پژوهش موفق می­ تواند اکثر منابع مورد نیاز خود را بدون گذراندن وقت و هزینه در منابع کتابخانه ای در پایگاه داده اینترنتی بیابد که لازمه رسیدن به این هدف، دانستن روش­ های بهینه جستجو و سریع در اینترنت می­ باشد.
صفحات کتاب :
134
کنگره :
TK5105/885‭‬ ‭/گ9‏‫‬‭‭م6 1388
دیویی :
‏‫‭025/04
کتابشناسی ملی :
1811048
شابک :
978-964-5748-16-4‬‬
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه آشنایی با روش های جستجو در گوگل