کتاب آموزش و پرورش pdf

در مواجه با واقعیت افزوده و سکند لایف ها

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500
نظر شما چیست؟
امروزه تعاریف متعددی در فضاهای آکادمیک از هر دو لفظ آموزش و پرورش ارائه می شود لذا با گذری از میان سخن بزرگان تاریخی بشر؛ در دالان این مفاهیم حرکت می کنیم.

آموزش و پرورش را به من بسپارید، دنیا را اصلاح خواهم کرد.
(تأتوی)

اشتغال جوانان در فعالیت های همگرای مدرسه مانند: تکالیف شب، فعالیت های فوق برنامه و عضویت در گروه ها و انجمن های مدرسه با بزهکاری رابطه ای منفی دارد. آموزش و پرورش تعاریف گوناگونی دارد. گوناگونی این تعاریف فراگرد «اغلب ناشی از پیچیدگی و چند وجهی بودن امور آموزش و پرورش است. گواهی می گویند. «آموزش و پرورش» و در مواردی، نتیجه چنین فراگردی را» کسب علم و معرفت گاهی هم در تعریف آموزش و پرورش به هر دو جنبه فوق توجه می شود.

ژان ژاک روسو آموزش و پرورش را به یک کشتی تشبیه کرده است که نجات بشر را از طوفان ممکن می سازد. او آموزش و پرورش را اساس ساخت جامعه سالم قلمداد می کند که می تواند زمینه دستیابی هر فرد را به آزادی مستقل فراهم آورد. از آن جایی که انسان در خلا زندگی نمی کند، بلکه عوام و عناصر متعددی هم چون: اشیا، انسان های دیگر، محیط طبیعی و اجتماعی او را محصور کرده اند و او در ارتباط با این عناصر، قادر به رفع نیازهای اجتماعی خویش است، به همین دلیل در این روندها، پدیده ها و نهاد های اجتماعی به وجود می آیند کوه زندگی اجتماعی انسان ها پیوسته در ارتباط با این نهادها می باشد.

آموزش و پرورش یکی از این پدیده ها و نهادهاست که با ماهیت انسانی، تکوین شخصیت فرد و زندگی اجتماعی او رابطه مستقیم دارد و با هرگونه تحورک اجتماعی و تغییر اجتماعی در تعامل است.
صفحات کتاب :
250
کنگره :
LB41‏‫‬‭/ع9آ8 1395
دیویی :
370/1
کتابشناسی ملی :
4547643
شابک :
978-600-8589-94-5
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه آموزش و پرورش