امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
«حدیث عشق» تفسیر کامل زیارت عاشورا به قلم پری السادات آسیایی صحنه (امامی) است.

گاهی، زیارت عاشورا را برای تقرب به سوی خدا و گاهی برای آرامش روحی خودمان می خوانیم. گاهی هم زیارت عاشورا، فقط به صرف زیارت وجود مقدس امام حسین (ع) تلاوت می شود.

هر سه این ها، خوب است و بسته به شرایط روحی انسان، درجاتی از تقویت روحیه، تقرب به خدا و زیارت امام (ع) را به همراه دارد، حتی اگر ما نیت آن را نکرده باشیم. این زیارت به اندازه ای جامع، کامل و ارزشمند است که انسان را، ناخواسته در مسیر الی الله قرار می دهد و علتش نیز این است که فلسفهٔ وجودی انسان، به راستی گریه بر امام حسین (ع) است؛ آن هم نه گریه از روی تعصب، بلکه گریه از سر شوق. ما هیچ گاه بی نیاز از محبت خدای سبحان نبوده و نیستیم او نیز بر همهٔ بندگان خود بخشندگی و بخشایش دارد.

... با استفاده از روایات متعددی که در زمینه ی سند زیارت عاشورا مطرح است، ((حدیث قدسی بودن)) این زیارت اثبات می شود. چنان چه امام محمد باقر(ع) به علقمه از اهمیت به جا آوردن این زیارت می گوید و امام صادق(ع) خود ضامن ثواب های متعدد زیارت عاشورا به صفوان می شود.

از علمای قدیم نیز نقل های بسیاری در اتصال سند زیارت عاشورا از ائمه ی اطهار(ع) به پیامبر گرامی اسلام(ص) و از ایشان به جبرییل امین و از وی به خداوند - جل جلاله - وارد شده است. چنان که شیخ طوسی و محدث نوری(ره) به صراحت می گویند: سرآینده زیارت عاشورا، خود خداوند تبارک و تعالی می باشد.

اما این سوال که چرا زیارت عاشورا تا زمان امام باقر(ع) مطرح نشد، می توان پاسخ داد که از زمان شهادت امام حسین(ع) تا نیمی از زمان امامت امام باقر(ع)، به دلیل خفقان شدید در حکومت سفاک بنی امیه و بنی مروان؛ امام سجاد(ع) و در ابتدا، امام باقر(ع) از مطرح نمودن علنی این زیارت خودداری نمودند.
صفحات کتاب :
384
کنگره :
BP271/60422‭‬ ‭/آ5 ‏‫‬‮‭1394
دیویی :
297/777
کتابشناسی ملی :
3693947‬
شابک :
978-600-289-254-6‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه حدیث عشق