امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟
کبد چرب؛ بیماری مزمن و نشان دهنده ی سندرم متابولیک در کبد است. در گذشته این بیماری به دلیل این که مستقیماً منجر به مرگ بیمار نمی شد، مورد توجه نبوده است. اما با افزایش چشمگیر سندرم متابولیک (MS) و در نتیجه افزایش شیوع کبد چرب غیرالکلی (NAFLD)، به خصوص استئاتوهپاتیت غیرالکلی (NASH) ؛ مورد توجه عمومی قرار گرفته است.

به علت افزایش همه گیر چاقی، شیوع دیابت، بالا رفتن سن جمعیت ها در جهان و نیز کنترل عوامل دیگر زمینه ساز بیماری مزمن کبدی از جمله هپاتیت B و C؛ پیش بینی می شود که کبد چرب غیرالکلی در سال های آینده به مهم ترین عامل بیماری پیشرفته کبدی تبدیل شود و هزینه ی سنگینی را بر جوامع تحمیل نماید. به دلیل این تأثیر اپیدمیولوژیک؛ امروزه کبد چرب غیرالکلی به عنوان یک مسئله مهم در سلامت عمومی مطرح می شود؛ امّا تا کنون در مطالعات محدودی به شیوع این بیماری پرداخته شده است.

در عصر حاضر کبد چرب غیرالکلی شایع ترین بیماری کبدی مزمن در آمریکا است و یک سوّم زرگسالان، مبتلا به این بیماری هستند. این بیماری در کشورهای غربی و صنعتی نیز، افزایش چشمگیری داشته و 20 تا 30 درصد جمعیت این کشورها را درگیر کرده است.
شابک :
978-600-369-099-8
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
194
کنگره :
RC۸۴۸‭/ک۲‭ک۲۳ ۱۳۹۶‬
دیویی :
۶۱۶/۳۶۲
کتابشناسی ملی :
۵۰۰۰۳۶۶

کتاب های مشابه کبد چرب و مداخلات درمانی