امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,500
نظر شما چیست؟
کتاب این است مذهب من، به بحث در مورد ایدئولوژی مهاتما گاندی می پردازد. گاندی در این کتاب با روش مباحثه و مکالمه و مناظره - نظیر آنچه افلاطون از زبان سقراط در کتابش منعکس کرده است، از عقاید خود دفاع می کند.

کتاب این است مذهب من (My Religion)، در سال 1908 میلادی نگارش یافته و شخص گاندی در سال 1938 میلادی مجدد آن را بازبینی و تایید کرده است. در این کتاب بیان می شود که وظیفه رجال قانون، منحصراً حق دادن به جانب کسانی است که دفاع از آنان را به عهده دارند و به هر طریقی که باشد پیدا کردن دلایلی به نفع آن هاست.

کتاب این است مذهب من با اسلوب بکر و منحصر به فرد و با جرأت کامل نوشته شده است، دنیای غرب و سیاستمداران معاصر هند مایل به انتشار آن نبودند، چرا که: مهاتما گاندی (Mahatma Gandhi) در این کتاب کوچک، غرب را به تأسیس تمدن شیطانی و سیاستمداران معاصر هند را به قلب ماهیت استقلال و برده ساختن مردمان کشورش در زیر نقاب آزادی هند به محاکمه می کشد. گاندی در این کتاب ما را با نیروی حقیقت که مشخصه ی حیات است اقناع می نماید.

در بخشی از کتاب این است مذهب من می خوانیم:

ما یک ملت هستیم، من ادعا نمی کنم که هیچ فرقی بین ما نیست، واقعیت این است کسانی که بر کشور ما حکومت می کنند سراسر هند را با پای پیاده و یا به وسیله ی ارابه های گاوکش طی می کنند، زبان مملکت را یاد می گیرند و به هیچ کس با دیده ی احترام نمی نگرند.

نیاکان ما هنگامی که «سیتو باندا» را در جنوب و «جاگات» را در مشرق و «هاردوار» را در شمال بنا نهادند، قصدشان ساختن زیارتگاه نبود؟ اعتراف می کنم که آنان عقل سلیم داشتند و می دانستند که عبادت خدا را در خانه هم می توان به جای آورد. آنان به ما یاد دادند کسانی که قلبشان آکنده از مقاومت است، هندوستان را طبعا یک کشور می بینند و به همین علت تأکید داشتند که در هند فقط باید یک ملت وجود داشته باشد.
کتابشناسی ملی :
4089478
شابک :
‏‫‬‮‭978-600-7436-47-9
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
144
کنگره :
DS481‭/گ2آ3 1394‬
دیویی :
954/035092‬

کتاب های مشابه این است مذهب من