امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,000
نظر شما چیست؟
مجموعه حاضر که با استناد به رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی در مورد بهداشت دست حین مراقبت از بیماران برای کارکنان سیستم های بهداشتی و درمانی و مدیران و مسئولان بیمارستان ها در مورد بهداشت دست در هنگام مراقبت بهداشتی فراهم گردیده است حاوی توصیه هایی برای ارتقاء روش های بهداشتی به منظور کاهش انتقال میکرو ارگانیسم های بیماریزا به بیماران و کارکنان سیستم های بهداشتی و درمانی می باشد.

رهنمود های موجود با هدف ایجاد شرایط ایمن در هر موقعیت مراقبت بهداشتی برای بیمار ارائه می شود. بنابراین راهنمای حاضر برای بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی و برای محیط های دیگری که در آن ها گاهی اقدامات بهداشتی و درمانی انجام می گیرد، نظیر مراقبت در خانه نیز به کار گرفته می شود. تعاریف محیط های مراقبت بهداشتی در ضمیمه 1 ارائه می شوند.

سازمان بهداشت جهانی در سال 2007 با همکاری متخصصان و خبرگان از سراسر جهان پیش نویسی از راهنمای بهداشت دست تنظیم و ارائه نمود که این پیش نویس پس از اصلاح و ویرایش توسط صاحب نظران جهانی و اضافه شدن اطلاعات حاصل از مطالعات گسترده در سال 2009 در دسترس قرار گرفت. شایان ذکر است که یک گروه مرکزی از متخصصان و بیش از یکصد متخصص بین المللی در تهیه این مجموعه نقش داشتند.

در حال حاضر، توصیه های این راهنما در سراسر جهان مورد توجه بوده و اجرا می گردد. علاوه بر این، در تمام کشورهای جهان کار گروه های تخصصی تشکیل شده اند تا در مورد موضوعات اساسی این راهنما، بحث و ارتقاء مستمر داشته باشند و برای تقویت و توسعه بیشتر آن تلاش نمایند. مجموعه حاضر در مورد بهداشت دست در مراقبت های بهداشتی و درمانی یک راهنمای جامع در مورد ضرورت و روش های بهداشت دست در مراقبت بهداشتی و درمانی ارائه می کند.

این مجموعه شامل 6 بخش است:
1. بخش اول به بررسی اطلاعات علمی در مورد شیوه های بهداشت دست در زمان مراقبت بهداشتی و درمانی، بخصوص در محیط های بیمارستانی می پردازد.

2. بخش دوم توصیه های متخصصان را در این زمینه ارائه می کند.

3. بخش سوم به بحث در مورد نتیجه و فرایند ها می پردازد.

4. بخش چهارم در مورد ارتقاء بهداشت دست در مقیاس وسیع می باشد.

5. بخش پنجم به نقش بیماران در بهداشت دست و نحوه ارتقاء آن می پردازد.

6. بخش ششم به تشریح توصیه های ملی برای بهداشت دست در کشورهای مناطق مختلف می پردازد.
دیویی :
613
کتابشناسی ملی :
2588404
شابک :
978-600-5202-42-7‬
سال نشر :
1390
صفحات کتاب :
376
کنگره :
RA776/9‏‫‬‭/ر2 1390

کتاب های مشابه بهداشت دست در مراکز بهداشتی و درمانی