امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
«عالم ذرّ، میعادگاهِ عهد امام و عهد با امام» نام اثری از اسماعیل شفیعی سروستانی است که به دنبال سخن رانی استاد درباره موضوع یاد شده در حوزه مهدویت در یکصدوسیزدهمین نشست از سلسله نشست های ماهنامه موعود نگارش یافته است.

تنها خداوند می داند از ابتدای خلقت جنّ و انس و هبوط آدم(ع) بر فرش زمین تا به امروز، چه تعداد حوزۀ فرهنگی در گسترۀ زمین تولّد یافته، بارور شده و روی به انحطاط و اضمحلال گذاشته است تا به امروز که همۀ ساکنان زمین در سایۀ حوزۀ فرهنگی و تمدّنی غربی زیست می کنند و حتّی بسیاری، صدای زنگ مرگ و پایان تاریخ این حوزۀ سیصد، چهارصد ساله را هم شنیده اند.

آیا اگر اعلام شود، فرزندان، مولود عهد نوشته شده یا نوشته ناشدۀ پدران و مادران خودند، سخنی بیراه گفته ایم؟

چنان که در کتاب «سیر تحوّل تفکّر، فرهنگ و تمدّن» به تفصیل بیان داشته ام، صورت هر حوزۀ فرهنگی و تمدّنی ابتدا و به اجمال در خانۀ جان «متفکّران» (فیلسوفان، نظریّه پردازان) نقش بسته است و با طیّ مراحل و مدارجی در صورت یک حوزۀ فرهنگی، نمود پیدا کرده و با متأثّر ساختن جماعتی انسانی، در هیئت عناصر مادّی شکل یافته و در گسترۀ یک تمدّن نمایان می شود.

به عبارت دیگر، هر حوزۀ فرهنگی، صورت غیرمادّی تمدّنی است که از آن به ثمر رسیده و در مقابل، تمدّن ایجاد شده نیز، صورت مادّی یافته و ما به ازای خارجی یک حوزۀ فرهنگی خاص است.
کتابشناسی ملی :
2015757
شابک :
978-964-2918-25-6‬
سال نشر :
1389
صفحات کتاب :
200
کنگره :
PIR4190‏‫‬‭‏‫‬‭/ح48ب87 1389
دیویی :
8‮فا‬1/6208

کتاب های مشابه بوی بهبود