امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
«مهدویت، فرآیند یک عقیده اسلامی، که فقط رنگ دین داشته باشد، نیست. مهدویت فصل مهمی از خواسته های بشری است که انسان ها با داشتن ادیان و مذاهب مختلف، رو سوی آن دارند. مهدویت تبلور یک الهام فطری است که مردم از دریچه آن، علی رغم دیدهای مختلف و نگرش های متفاوت عقیدتی، روز موعود را می بیند، روزی که رسالت های آسمانی، با همه اهدافش در زمین تحقق می یابد و راه ناهمواری که در طول تاریخ برای انسان دشوار بود، پس از رنج بسیار هموار می شود.

ویژگی هایی که اسلام برای این مسأله آورده است بیشترین اثر را در برآوردن انتظارات و چشمداشت ها داشته است. اسلام شیرین امیدواری را به وجود می آورد و احساسات مظلومان و رنج دیدگان تاریخ را بیشتر بر می انگیزد؛ زیرا اسلام اندیشة منجی غایب را به مهدی موعود و آینده را به حال تغییر داده است...»

آن چه خواندید بخش هایی بود از مقدمة مؤلف، شهید سیدمحمدباقر صدر، برکتاب «بحث حول المهدی». که به تازگی با مقدمه و تحقیق آقای دکتر «عبدالجبار شراره»و ترجمه شیوای مصطفی شفیعی با عنوان «رهبری بر فراز قرون» چاپ شده است. شهید صدر در کتاب مزبور به روش عقلی به شبهات و پرسش هایی که دربارة شخصیت مهدی موعود و قیام جهانی آن حضرت مطرح می شود، پاسخ داده اند و شاید بتوان گفت که از این نظر کتاب یادشده حائز اهمیت بسیار بوده و بنیانگذار شیوه ای نو در موضوع مهدویت و منجی گرایی است.
«رهبری بر فراز قرون» از 2 بخش اصلی تشکیل شده است.

بخش اول مربوطه به نظرات محقق، دکتر شراره می باشد که حدود 50 صفحه از کتاب را به خود اختصاص داده است. و بخش دوم ترجمة کتاب «بحث حول المهدی» آیت الله صدر می باشد که خود از «8» گفتار تشکیل شده است. عناوین برخی از آنها عبارتند از:

گفتار اول: چگونه برای حضرت مهدی این عمر طولانی امکان پذیر شده است؟
گفتار دوم: اعجاز و عمر طولانی
گفتار سوم: اصرار بر رهبری این شخص خاص که نتیجه اش تعطیلی قوانین طبیعی است، چرا؟
گفتار چهارم: شایستگی های رهبر منتظر چگونه به کمال رسید؟
صفحات کتاب :
120
کنگره :
BP224‏‫‬‭‬‭/ص4ب3041 1388
دیویی :
297/462
کتابشناسی ملی :
1934216
شابک :
978-964-6968-06-6
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه رهبری بر فراز قرون