کتاب کار باید تشکیلاتی باشد

تشکل و کار تشکیلاتی از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

امتیاز
5 / 4.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
15,000
50%
ت 7,500
خرید چاپی
80,000
15%
ت 68,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب کار باید تشکیلاتی باشد از محمود زارعی و گروهی از نویسندگان در انتشارات شهید کاظمی چاپ و منتشر شده است، کتاب به بررسی تشکل و کار تشکیلاتی از منظر امام خامنه ای می‌پردازد.

معرفی کتاب کار باید تشکیلاتی باشد

تشکیلات یکی از فرایض هر گروه مردمی است که یک هدفی را دنبال می کنند. تشکیلات یعنی نظم، یعنی تقسیم وظایف، یعنی ارتباط و اتصال و زنجیره یی کارکردن؛ این معنای تشکیلات است. این چیزی است که نه فقط بد نیست؛ بلکه یک چیز خوب و بلکه یک چیز ضروری است. هیچ کاری در دنیا بدون تشکیلات پیش نمی رود. انقلاب اسلامی ایران هم بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد. طبیعی است که اساس کار، تشکیلات است. شکی نیست که تا تشکیلاتی نباشد، هیچ چیزی بر اساس آن نمی‌شود بنا کرد؛ لیکن در ایجاد تشکیلات نباید خیلی معطل ماند. این‌ها نمونه‌ای از بیانات معظم له درباره کار تشکیلاتی و اهمیت آن است که در کتاب کار باید تشکیلاتی باشد گردآوری شده است.

خلاصه کتاب کار باید تشکیلاتی باشد

کتاب کار باید تشکیلاتی باشد با توجه به نیاز فعالان فرهنگی تدوین و تهیه شده و برگرفته از فرامین مقام معظم رهبری (مدظله) است.
مقام معظم رهبری همچنین می فرمایند: «بدون سازماندهی، بدون تشکیلات، مدیریت امکان ندارد و کار هم پیش نمیرود. نخیر، بنده معتقد به نظم سازمانی هستم؛ اما معتقدم که این نظم سازمانی نباید ما را از هویت خودمان خارج کند.باید توجه داشته باشید که در همه کار... ساز و کار تشکیلاتی و اداری نقش مهمی دارد. این نه به معنای گم شدن در هفت توی بوروکراسی و دیوان سالاری است، بلکه به معنای بودن تشکیلات، بودن مسئول و وجود یک مرکز فکر است.»
از عناوین این کتاب می توان به:
ضرورت کار تشکیلاتی
آثار و برکات کار تشکیلاتی
شاخص ها و بایدهای تشکیلات موفق انقلابی
آفت شناسی کار تشکیلاتی
وظایف مدیر تشکیلات
وظایف اعضاء تشکیلات
نمونه های موفق تشکیلات انقلابی
جبهه فرهنگی انقلاب سازماندهی می خواهد
و ...

اشاره کرد که کاملا بصورت کاربردی، دسته بندی و پردازش شده است.

دانلود کتاب کار باید تشکیلاتی باشد

در فراکتاب امکان دانلود کتاب کار باید تشکیلاتی باشد در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است اما کار تشکیلاتی pdf به صورت جداگانه موجود نیست.

کتاب کار باید تشکیلاتی باشد

pdfکتاب کار باید تشکیلاتی باشد

در فراکتاب نسخه الکترونیک این کتاب با استفاده از فایل ورد تولید و عرضه شده است که امکانات بیشتری را نسبت به کار باید تشکیلاتی باشد pdf در اختیار شما قرار می‌دهد. اما کتاب کار باید تشکیلاتی باشد pdf در فراکتاب به صورت جداگانه عرضه نشده است و عرضه آن باعث تضییع حق نویسندگان و ناشر خواهد شد.

بخشی از متن کتاب کار باید تشکیلاتی باشد

من نقش فساد را در نابود کردن همه‌ی دستاوردها، نقش بسیار خطرناکی می‌بینم. در هرجایی که نابسامانی وجود دارد، یکی از محتمل‌های بسیار بالا وجود فساد است.
البته ممکن است درجایی بی‌تدبیری و سوء مدیریت باشد؛ اما یکی از محتملاتی که به‌هیچ‌وجه قابل‌اغماض نیست، وجود فساد است. با فساد باید مبارزه شود.

در داخل تشکیلات شهرداری با فساد مماشات نکنید: چه فسادی که مربوط به بیرون شهرداری است و می‌خواهد از ابزار شهرداری استفاده کند، چه فسادی که خدای‌نکرده در درون‌هسته‌ای از هسته‌های شهرداری رخنه کرده باشد و در آنجا بخواهد گسترش پیدا کند و فضا و محیط امنی برای خود درست کند.
هرگونه مماشات با فساد و میدان دادن به آن، زیر پای خود شما را خالی و امکان ادامه‌ی کار را برای شما دشوار خواهد کرد. نگذارید در هیچ جای شهرداری فساد رخنه کند. البته کار دشواری است. شهرداری جایی است که انسان در آن با پول، با مردم، با مراجعان و باکسانی که حاضرند برای بعضی از مقاصد خود ولخرجی کنند، مواجه می‌شود.
این‌طور جاها خیلی باید مراقب بود. اینجاست که تقوای الهی به درد می‌خورد. تقوا زره ای است که اگر انسان آن را پوشید، تیرهای زهرآگین فساد و گناه در او کارگر نخواهد شد و او را از پا نخواهد انداخت. تقوا حصن منبع انسان است.
اینکه این‌همه ما را به تقوا توصیه کرده‌اند، به خاطر همین است. بسیاری از خطاها و انحرافاتی که مشاهده می‌کنید، ریشه‌ی فکری ندارد؛ نه اینکه خیال کنید یک ایدئولوژی است که کسی را به این نحوه عمل کردن وادار می‌کند؛ نه، ریشه‌ی بسیاری از این‌ها در نفسانیات خود انسان است.
یکجا پای انسان می‌لغزد و جلوگیری نمی‌کند؛ این لغزش ادامه پیدا می‌کند و انسان درصدد توجیه برمی‌آید و برای خودش ایدئولوژی می‌سازد. انسان گاهی مبنای فکری درست می‌کند تا خطای خود را اصلاح کند.
جلو خطاها و لغزش‌های خود را از همه‌جا بگیریم و بهتر از همه‌جا، اول کار است و بهتر از اول کار، پیشگیری است. این، روح تقوا را در ما تقویت خواهد کرد.

مبارزه‌ی با فساد، دشمن‌تراش است. هرکس بخواهد با فساد مبارزه کند، یک صف طولانی دشمن جلویش به وجود می‌آید. این دشمنان چه کسانی هستند؟ فاسدها و لشکرهایشان: چون فاسدهای دانه‌درشت، لشکرهایی هم دارند؛ این‌ها در مقابل می‌ایستند و انواع کارشکنی‌ها را می‌کنند. کارشکنی هم، همه‌اش این نیست که کسی چاقو بکشد و به کسی حمله کند. امروز از چاقو کشیدن خطرناک‌تر هم هست: تهمت می‌زنند، شایعه درست می‌کنند.

خرید کتاب کار باید تشکیلاتی باشد

برای دانلود و خرید کتاب کار باید تشکیلاتی باشد با تخفیف ویژه از محمود زارعی می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی فراکتاب اقدام کنید. امکان تهیه هر دو نسخه دیجیتال و چاپی کتاب وجود دارد.

مشخصات کار باید تشکیلاتی باشد در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: سید محمود زارعی و گروه نویسندگان
تعداد صفحه: 148
موضوع: تشکل و کار تشکیلاتی از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
قالب: epub اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

کتابشناسی ملی :
4194584
شابک :
978-600-94646-1-6
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
148
کنگره :
DSR1691‏‫‭/ک2 1395
دیویی :
955/0844

کتاب های مشابه کار باید تشکیلاتی باشد