امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟
کتاب سقوط، اثری فلسفی از آلبر کاموست، زمانی که ژان باتیست با یک غریبه از زندگی اش صحبت می کند. ژان خود روایتگر داستان این کتاب است. این کتاب زیباترین و فهم ناشده ترین کتاب کامو است که به صورت مونولوگ دوم شخص نوشته شده است.

آلبر کامو (Alber Camus) یکی از فلاسفهٔ بزرگ قرن بیستم و از جمله نویسندگان مشهور و خالق کتاب بیگانه است. او در سال ۱۹۵۷ به خاطر اینکه با صمیمیت روشن بینانه اش مسئله ی وجدان انسان در عصر حاضر را آشکار ساخته است و ارزش آفرینی حائز اهمیتی در ادبیات ایجاد کرده است، جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. او در دانشگاه الجزیره تحصیل کرد و تا پیش از آنکه در سال ۱۹۳۰ گرفتار بیماری سل شود دروازبان تیم فوتبال این دانشگاه بود. آلبر کامو نویسنده، روزنامه نگار و فیلسوف مشهور قرن بیستم است که عقایدش منجر به وجود آمدن فلسفه ی هیچ انگاری شده است. او در مقاله انسان طاغی اذعان داشته که تمام عمر خود را صرف مقابله با پوچ گرایی کرده است و معتقد به آزادی های فردی است.

در کتاب سقوط (La chute: recit) می خوانیم:
ببخشید آقا، می توانم کمکتان کنم؟ البته اگر مزاحم نباشم. می ترسم این جناب آقای گوریل که سرنوشت این میکده را به دست گرفته، نفهمد شما چه می خواهید. تنها به زبان هلندی صحبت می کند. او هرگز متوجه نخواهد شد که شما ژونیورمی خواهید، مگر این که مرا وکیل خود کنید و اجازه دهید من به جای شما حرف بزنم. خوب، فکر می کنم اکنون متوجه شده چه می خواهم! این سر تکان دادن هایش یعنی منظور مرا فهمیده.
الان مشروبتان آماده می شود، به نظر آرام می آید، ولی سریع کار می کند.

عجب شانسی دارید، غُُرغُُر نکرد. وقتی نخواهد سرویس دهد، کافی است غرشی کند: در این صورت دیگر کسی اصرار نمی کند. سلطان خلق و خوی خویش بودن از امتیازات حیوانات بزرگ است. خوب جناب، من دیگر رفع زحمت می کنم، خوشحالم که توانستم کاری برای شما انجام دهم. ممنون، اگر مطمئن بودم که مزاحمتان نیستم، دعوتتان را قبول می کردم. خیلی لطف دارید. پس لیوانم را کنار لیوان شما می گذارم.
صفحات کتاب :
118
کنگره :
PQ2634‭‬ ‭/‮الف‬83‏‫‬‮‭س7 1392
دیویی :
843/914
کتابشناسی ملی :
1545137
شابک :
978-964-374-180-8‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه سقوط