امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500
نظر شما چیست؟
فرانتس کافکا در کتاب جزیره محکومین، از دنیایی با ما سخن می گوید که تاریک و درهم پیچیده می نماید، به طوری که در وهله اول نمی توانیم با مقیاس های خودمان آن را بسنجیم.

کتاب جزیرۀ محکومین (In The Penal)، ماجرای سیاحی است که با توصیه نامه هایی از مقامات عالی اداری به جزیره محکومین وارد می شود تا نظر خود را در مورد اعمال انجام شده در جزیره محکومین بازگو کند. در این هنگام افسر دادرسی که علاقه خاصی به فرماندۀ قبلی و فوت شده خود و نوع اختراع او دارد، به همراه سربازی محکوم به اعدام به جزیره می آید. افسر طرز کار ماشین اعدام که متشکل از اجزایی برای خالکوبی روی بدن محکوم و چنگکی بود که در پایان مراسم پس از اعدام، بدن محکوم را سوراخ می کرد، برای سیاح توضیح می دهد و سیاح را در تردید اعتراض به طرز کار ماشین و قساوت پیش از حد در اجرای حکم و انتخاب سکوت قرار می دهد.

نویسندگان کمی هستند که برای نخستین بار سبک و فکر و موضوع تازه ای را مطرح می کنند، به خصوص معنی جدیدی برای زندگی می آورند که پیش از آن ها وجود نداشته است. فرانتس کافکا (Franz Kafka) یکی از هنرمندترین نویسندگان این دسته به شمار می آید. خواننده ای که با دنیای کافکا سر و کار پیدا می کند، در حالی که خیره شده، به سویش کشیده می شود همین که از آستانه دنیایش گذشت، تأثیر آن را در زندگی خود حس می کند و پی می برد که دنیا آنقدر بن بست هم نبوده است.

در بخشی از جزیره محکومین می خوانیم:

سیاح در حال گوش دادن به حرف های افسر، دست ها را در جیب فرو کرده و به ماشین درحال کار نگاه می کرد. محکوم بی آن که از این حرف ها چیزی متوجه شود، نگاه می کرد و هنگامی که برای دنبال کردن حرکات سوزن ها کمی خم شده بود، سرباز با اشاره ی افسر پیراهن و شلوار او را از پشت پاره کرد و آن ها روی زمین افتاد. محکوم تلاش کرد تا مانع از افتادن آن ها شود و برهنگی خود را بپوشاند، اما سرباز او را بلند کرد و آخرین تکه از لباس اش را نیز درآورد. افسر ماشین را خاموش کرد، در سکوت تازه برقرارشده، محکوم زیر چنگک خوابانده شد. زنجیرها از او باز شد و جای شان را تسمه ها گرفتند.
شابک :
978-600-93442-3-9
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
95
کنگره :
‏‫‬‭PT۲۶۳۲ /ج۴‭‏‫‬‭ ۱۳۹۳
دیویی :
‏‫‬‭۸۳۳/۹۱۲
کتابشناسی ملی :
۲۹۵۵۵۹۵

کتاب های مشابه جزیره محکومین