امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,500
نظر شما چیست؟
«شب گردی ها»ی دیکنز، مجموعه ۸ داستان کوتاه با موضوعاتی است که پیوند نزدیکی با شهر و مردم دارند. ولگردی بچه ای گمشده در خیابان، پسر جوانی که در یک محوطه کشتی سازی کار می کند و استعدادهای بالقوه زیادی دارد، نوانخانه ای که در آن، انسان هایی با وضعی نکبت بار زندگی می کنند، خیابان اکسفورد با تمام ماجراهای تلخ و شیرینش و...:

«نیازی به گفتن نیست که خیابان آکسفورد، پرترددترین خیابان لندن است. اخلاقیون به این شهره هستند که انگشت استهزاء را به سوی آنانی که آن جا خرید می کنند دراز می کنند و البته از حمایت خوش لباس ها هم برخودار هستند.

حراجی های زیادی در خیابان های شرق لندن در جریان است، اجناس بسیاری به قیمت یکصد و یازده رسیده اند در حالی که همین هفته گذشته دویست و شش تا قیمت داشتند. خرید و فروش بسیار پر سر و صداست و البته بسیار خشن.

اما اگر کسی به سمت غرب قدم بزند، زرق و برق و زیورآلات نوار در هم پیچیده خیابان های شرق لندن- با نورهای مصنوعی و پشته های ابریشم و سوسوی چراغ کالسکه ها، چنان به نظرش می رسد که غروبی ابدی بر ماربل آرچ گسترانیده شده».

به عقیدهٔ جیمز جویس، از شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده انگلیسی بوده است.

دیکنز نویسنده ی عوالم شهر است. دگرگونی های شهر، چه اجتماعی، چه اقتصادی و چه فرهنگی در آثار او خیلی خوب توصیف شده اند. توصیف یک عمارت یا مکان از زبان او چیزی ورای صفت خشک و خالی است. او به زیر پوست شهر نفوذ می کند.
صفحات کتاب :
92
کنگره :
‏‫‭PZ۳‭/د۹۸ش۲ ۱۳۹۵‬
دیویی :
‏‫‭۸۲۳/۸‬‬
کتابشناسی ملی :
۴۲۰۲۵۴۳
شابک :
‫‭978-600-7339-61-9‬‬
سال نشر :
95

کتاب های مشابه شبگردی ها