امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,900
نظر شما چیست؟
کتاب سخنرانی آبراهام لینکلن، مجموعه ای از سخنرانی های یکی از سخنوران بزرگ تاریخ شامل نطق افسانه ای گیتسبورگ و همچنین چند سخنرانی دیگر آبراهام لینکلن است که بیانگر شور و اشتیاق، اقدام بر ضد برده داری، باور به کرامت انسانی و امید به ایجاد عصر جدید آزادی است که نشانگر توانایی وی در فن خطابه است.

نطق گتیسبورگ (The Gettysburg Address) مشهورترین سخنرانی آبراهام لینکلن است. وی این نطق را در مراسمی در ۱۹ نوامبر ۱۸۶۳ ایراد کرد. لینکلن با مهارت های سخنوری خود با موفقیت معنای جنگ داخلی آمریکا را برای غیرنظامیان شمال روشن ساخت. سخنرانی گتیسبورگ وی را نمونه ای از تسلط قوی او بر زبان انگلیسی دانسته اند.

سخنرانی آبراهام لینکلن (Abraham Lincoln) در ایالت متحده بازتابی گسترده یافت و در دومین مراسم افتتاحیه کار ریاست جمهوری اش نیز بسیار تحسین می شد و اغلب از آن سخنانی نقل می کنند. او در این سخنرانی ها توانست دلیل و منطق فعالیت های ایالات متحده آمریکا را به وضوح روشن سازد.

آبراهام لینکلن شانزدهمین رئیس جمهور ایالات متحده ی آمریکا و اولین رئیس جمهور آمریکا که از حزب جمهوری خواه بود. او به عنوان نخستین رئیس جمهور از حزب جمهوری خواه آمریکا انجام وظیفه نمود. امروز او بدین جهت مشهور است که به تاریخ برده داری در آمریکا خاتمه داد و ایالات متحده آمریکا را با نظارت بر مسائل مربوط به جنگ در دوران جنگ داخلی آمریکا پابرجا نگه داشت.

او پایه گذار خردورزی، آزادی، برابری، دموکراسی و احیاگر اندیشه های والای انسانی بود. لینکلن همچنین ژنرال ها را انتخاب کرد و استراتژی آن ها را تأیید نمود، افسران ارشد غیرنظامی را برگزید، بر دیپلماسی، عزل و نصب و فعالیت های حزب نظارت کرد و از طریق پیام ها و سخنرانی ها نظرات عموم را جلب نمود. توان بالای او در سخنوری قدرت تأثیرگذاری او را افزایش می داد. نطق گتیسبورگ وی تأثیر ماندگاری بر ارزش های آمریکا داشت.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ ها و انقلاب ها الهام بخشیده اند. آن ها زندگی های بسیاری را ساخته اند و یا تباه کرده اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده های بزرگ)

در بخشی از سخنرانی آبراهام لینکلن می خوانیم:

من شخصاً نمی توانم نفرت خودم را از توسعه ی مجدد برده داری پوشیده نگهدارم. در واقع به خاطر ناعادلانه بودن برده داری از آن متنفرم و این موضوع از اهمیت عادلانه بودن جمهوری ما در جهان می کاهد و به دشمنان جوامع آزاد این فرصت را می دهد تا با بهانه قرار دادن این موضوع ما را به عنوان دورو و ریاکار مورد سرزنش قرار بدهند و موجب می شود تا دوستان واقعی آزادی به صداقت ما شک بکنند و خصوصاً به این دلیل که عده ی زیادی از انسان های واقعاً خوب در میان ما را وادار می کند تا با اصول اساسی آزادی بشر وارد نبرد بشوند و اعلامیه ی استقلال ما را مورد انتقاد قرار بدهند و تأکید بکنند که هیچ عملی به جز اجرای علایق شخصی صحیح نمی باشد.
صفحات کتاب :
110
کنگره :
‏‫E457‭‬ ‭/ل9آ3 1395
دیویی :
973/7092
کتابشناسی ملی :
3514845
شابک :
978-600-6867-63-2
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه سخنرانی آبراهام لینکلن