امتیاز
5 / 1.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,000
نظر شما چیست؟
کتاب دست نامرئی اثر آدام اسمیت، درباره بازار آزاد، نقطه عطفی برای هموار کردن مسیر سرمایه داری نوین است. با این استدلال که رقابت، موتور حرکت یک جامعه مولد است و این که تلاش در جهت منافع شخصی در نهایت به شکل دستی نامرئی باعث غنی شدن کل جامعه خواهد شد.

این کتاب دربرگیرنده اصول نوین اقتصادی ای است که موجب شد تا نام آدام اسمیت در اذهان ماندگار شود؛ کتاب دست نامرئی (The Invisible Hand) به بررسی مسائل اقتصادی در بخش های مختلفی از کار و کارگر گرفته تا طرح مباحثی در زمینه واردات و صادرات کالا و کشاورزی می پرداخت.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ ها و انقلاب ها الهام بخشیده اند. آن ها زندگی های بسیاری را ساخته اند و یا تباه کرده اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده های بزرگ)

تاریخ از آدام اسمیت (Adam Smith) به عنوان اقتصاددانی یاد می کند که به عقیده او هر زمان که شخص قادر بوده در جهت منافع و در راه خویش فعالیت کند یک دست نامرئی، به شکل غیرعمدی وی را برای کار کردن در جهت نفع اجتماعی متقاعد خواهد کرد.

او کسی بود که به توانایی دولت برای افزایش رفاه ملی از طریق تقلب در بازار اعتقاد نداشت. این سخنان کسی است که سنگ بنای اقتصاد ملی را در یک اقتصاد تجارتی می دانست، اقتصادی که در آن کارگران، مالکان، تولیدکننده و تجار خرده پا در بازارهای محلی که نسبت به آن ها شناخت و درک داشته باشند، تجارت و زندگی می کنند.

او دو کتاب با عناوین نظریه عواطف اخلاقی (1759م) و بررسی درباره علل و ماهیت ثروت ملل (1776م) به رشته تحریر درآورده است.
صفحات کتاب :
110
کنگره :
‏‫‭HB۱۶۱‏‫‭‏‫‬‭/‮الف‬۵د۵ ۱۳۹۳
دیویی :
‏‫‭۳۳۰/۱۵۳
کتابشناسی ملی :
۳۵۲۴۱۷۸
شابک :
978-600-7339-38
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه دست نامرئی