امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,800
نظر شما چیست؟
کتاب آشپزی با پاستا و اسپاگتی نوشته فرشته جوادی، به دقت در هماهنگی سس و شکل پاستا می پردازد و مجموعه ای از سس های مختلف را در اختیار شما قرار داده است تا به راحتی بتوانید با جایگزین کردن انواع مواد و پنیرها، غذایی سریع و مطبوع درست کنید.

ماکارونی یکی از فرآورده های مهم گندم است که تولید آن را به چینی ها نسبت داده اند. در یک کتابچه منتشر شده از موسسه ملی ماکارونی آمریکا بنابر روایت یک داستان جذاب ایتالیایی، هنر ساخت ماکارونی متعلق به یک دوشیزه چینی است. در داستان فوق آمده است که روزی یک دوشیزه چینی طبق معمول که مشغول تهیه خمیر نان بود، حین کار با یک ملوان ایتالیایی مشغول گفتگو شد و کارش را فراموش کرد. در این حین، خمیر از ظرف به روی میز ریخته و به صورت رشته رشته از میز آویزان شد.

با تابش آفتاب بر روی رشته ها آن ها به سرعت خشک شدند. ملوان ایتالیایی که نامش اسپاگتی بود، با دوشیزه چینی تصمیم گرفتند اطلاعات و نحوه به وجود آمدن رشته ها را نزد خود مخفی نگه دارند. آن ها داخل کشتی، رشته ها را در آبگوشت جوشان پختند و با مصرف رشته های پخته شده، دریافتند چقدر آن ها خوردنی و خوشمزه شده اند. بدین ترتیب نحوه تولید ماکارونی، برحسب تصادف کشف گردید.

آقای اسپاگتی پس از بازگشت به سرزمین خویش (ایتالیا) به فکر خوشمزه تر کردن و مغذی کردن این رشته ها افتاد و موجب شد ایتالیا به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده این نوع غذای گندمی مطبوع تلقی گردد.

ماکارونی از نظر تکنولوژی، جزء فرآورده هایی به نام پاستا که شامل: اسپاگتی، ورمشیل، نودل، لازانیا و راویولی است. اختلاف این فرآورده ها در شکل و حالت فیزیکی آن ها است. ماکارونی از جمله راحت ترین و رایج ترین غذا در کشور ما است که نه تنها مورد علاقه کودکان است، بلکه میان بزرگ ترها نیز طرفداران زیادی دارد و می تواند غذای مناسبی باشد.

در پختن پاستا باید برای هر نفر 100 تا 120 گرم پاستای خشک در نظر گرفت. دیگ پاستا باید جادار باشد. چون پاستا هم مانند برنج باید در آب جوش فراوان شناور شود. مدت پخت پاستا به جنس آرد و درشتی و ریزی پاستا بستگی دارد. ولی به طور معمول بین 10 تا 15 دقیقه زمان لازم است. ماکارونی را هرگز دم نکنید، زیرا به علت این که زمان پخت بالا می رود و تغییراتی که در ماکارونی پیش می آید، اثر چاق کنندگی پیدا می کند.
شابک :
978-964-2897-74-2‬
سال نشر :
1389
صفحات کتاب :
150
کنگره :
TX809‭‬ ‭/م2‏‫‭ج9 1389
دیویی :
641/822
کتابشناسی ملی :
2086674

کتاب های مشابه آشپزی با پاستا و اسپاگتی