امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,050
نظر شما چیست؟
اقدام تروریستی باید آن قدر برای عامل آن اهمیت داشته باشد که ارزش فداکاری (صرف نظر از هرگونه ارزش گذاری) را داشته باشد و این بر ضرورت وجود یک نظام فکری و سیاسی مشخص نزد تروریست تأکید می کند.

کتاب دو نظریه تروریسم و فداکاری در ایران از این حیث نمونه خوبی به شمار می آید که مؤلف از همان آغاز با تفکیک و تمیز نهادن میان دو نوع خشونت سیاسی ذیل تعاریف «آنانی که در راه رسیدن به اهداف سیاسی به اعمال خشونت آمیز تروریستی دست می زنند» و «آنانی که در دفاع از ملت در مبارزه ای قهرآمیز فداکاری می کنند و به شهادت می رسند»، به بحث درباره تروریسم در ایران و انواع و انگیزه های متعدد آن پرداخته است.

در ادامه هم با یاد کرد نخستین چهره های انقلابی که مورد هدف اقدامات تروریستی گروه های سازمان یافته واقع شدند، «گروه فرقان» را مورد بررسی قرار داده و از ارتباط سفارت آمریکا در ایران(لانه جاسوسی) با این گروهک انحرافی پرده بر می دارد. «نظریه فداکاری در انقلاب اسلامی» عنوان بخش دوم این کتاب است که پس از مقدمه ای مستوفا در زمینه «حاکمیت ها و حامیان و مخالفانشان» و تقسیم بندی گروه حامیان به انواع مختلف:

حامیان فداکار، حامیان معتقد، حامیان متقاعد، حامیان فداکار متوقع، حامیان مجبور، حامیان فعال و حامیان عادی، به تبیین کلیه مفاهیم مطروحه در پیوند با مصادیق مشخصی از انقلاب می پردازد.
صفحات کتاب :
224
کنگره :
HV6433/‮الف‬9‏‫‭ت9 1388
دیویی :
364/10955
کتابشناسی ملی :
1735849
شابک :
978-946-506-717-3
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه دو نظریه تروریسم و فداکاری در ایران